شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه گناوه

حوزه/ امام جمعه گناوه گفت: امروز این انتظار وجود دارد که مسئولان زندگی امامین انقلاب را که بر محور ساده زیستی و بی‌اعتنایی به مظاهر دنیوی است، الگو خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی امام جمعه گناوه شب گذشته در مراسم گرامیداشت سی و چهارمین سالروز ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) در گناوه، اظهار داشت: امروز مریدان و عاشقان امام راحل(ره) و نظام اسلامی در سراسر جهان در سوگ آن امام بزرگوار نشسته و در عزای ایشان گریان هستند.

وی با اشاره به گوشه‌ای از زندگی امام راحل(ره)، افزود: امام خمینی(ره) شخصیتی جامع الاطراف بود، در فلسفه، عرفان، فقه و اصول و تفسیر، بالاترین مراتب عرفانی را گذرانده بودند.

امام جمعه گناوه یادآور شد: امام خمینی(ره) دارای شخصیتی بزرگ بودند که از یک خانواده علمی، انقلابی و مبارز پا به عرصه گذاشتند و شاید بتوان گفت که بعد از عصر اولیا و انبیا الهی، ایشان شخصیتی بی‌نظیر هستند.

حجت الاسلام رکنی حسینی بیان کرد: وصیت نامه سیاسی الهی امام راحل که به عنوان منشور جاودانه انقلاب است، باید برای نسل جوان معرفی و تبیین شود.

وی یادآور شد: امام خمینی(ره) در آغاز این وصیت نامه الهی سیاسی خود زمانی که قلم به دست می‌گیرند، با حدیث ثقلین آغاز می‌کنند که نشان از محبت و عشق و ارادت ایشان به اهل بیت(ع) است.

امام جمعه گناوه با بیان اینکه امام خمینی(ره) محبوب همه دل‌ها و قلوب قرار گرفتند، اظهار کرد: قرآن کریم رمز محبوب شدن افراد را در ایمان، عمل صالح می‌داند که در وجود حضرت امام(ره) نیز وجود داشت.

وی تصریح کرد: یکی از ابعاد وجودی و ویژگی امام راحل، عشق و ارادت و محبت ایشان به خداوند، ارتباط و اُنس با قرآن و اهل بیت(ع) بود که باعث شد تا همچنان در دل‌ها محبوب بمانند.

حجت الاسلام رکنی حسینی با بیان اینکه زهد و بی‌اعتنایی به مظاهر دنیا و ساده زیستی از ویژگی‌ها و ابعاد وجودی زندگی حضرت امام(ره) بود، گفت: این ویژگی‌ها باید برای همه ما و مسئولان یک درس و الگو باشد.

وی خاطرنشان کرد: امروز این انتظار وجود دارد که مسئولان زندگی امامین انقلاب را که بر محور ساده زیستی و بی‌اعتنایی به مظاهر دنیوی است، الگو خود قرار دهند.

امام جمعه گناوه تأکید کرد: شجاعت، انعطاف ناپذیری در برابر دشمن، صبر، ثبات قدم و استقامت از ابعاد و ویژگی‌های دیگر امام راحل(ره) است که باعث شد تا انقلاب از عرصه‌های سخت و تلخ به سربلندی عبور کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha