سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین رضا خدری

حوزه/ حجت الاسلام خدری گفت: امام راحل با قیام و انقلابش و مردمی که پشت سر او به صحنه آمدند، این پیام را به دنیا داد که دین نه تنها می تواند بر جامعه حاکم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر،حجت الاسلام رضا خدری مدیر حوزه علمیه بوشهر شامگاه یکشنبه در آیین گرامیداشت ارتحال امام خمینی(ره) در مصلای شهر چغادک، اظهار داشت: در عصری که دین را یک امر شخصی می دانستند، امام راحل با قیام و انقلابش و مردمی که پشت سر او به صحنه آمدند، این پیام را به دنیا داد که دین نه تنها می تواند بر جامعه حاکم شود بلکه فراتر از دیگر حکومت ها باشد و تمام دنیای بشر را تحت سیطره خود قرار دهد و انسان ها را به تعالی برساند.

وی، امام خمینی(ره) با اتکا به خداوند و کمک مردم هشت سال جنگ تحمیلی را به دفاع مقدس تبدیل کرد، افزود: در دوران ابتدای انقلاب که کشور ما امکانات و تجهیزات اندک نظامی داشت امام با قدرت ایمان تهدید جنگ را به فرصتی بزرگ تبدیل کرد و انسان هایی همچون سردار شهید سلیمانی ها و سردار شهید طهرانی مقدم ها پرورش یافتند.

مدیر حوزه علمیه بوشهر، شهید حججی ها را از رویش های انقلاب دانست و بیان کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی که امام برای ما به ارمغان آورد، در عرصه های مختلف شاهد پیشرفت های شگرفی هستیم و تجهیزات پیشرفته نظامی ما بصورت نقطه زن می تواند رژیم غاصب صهیونیستی و آمریکای جنایتکار را هدف قرار دهد.

وی عنوان کرد: امام خمینی(ره) مومنی بود که با نور خدا می دید چرا که قبل از قیام و مبارزه وجود خود را خدایی کرده بود.

حجت الاسلام خدری با بیان اینکه امام راحل در دل شب و نماز شب از خوف خدا اشک می ریخت، گفت: این نیروی معنوی و خودساخته بودن امام، مردم ایران را تربیت و متحول کرد.

وی تأکید کرد: ما باید تا پای جان از این انقلاب حراست کنیم و در کنار آن خودمان را تعالی بخشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha