جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
سید علیرضا ادیانی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین ادیانی با تاکید بر اینکه امام راحل نقش مردم را در تشکیل تمدن اسلامی، اساسی می‌دانست، گفت: یکی از اصول مهم و نقشه راه امام راحل که مقام معظم رهبری فرمودند، نقش مردم در انقلاب بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا ادیانی، در مراسم بزرگداشت شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد، در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی اظهار داشت: هر گاه یاد و خاطره امام راحل در هر کجا برده می شود، همه یاد رشادت های امام راحل می افتیم و هر کجا نام امام برده می شود، یاد انقلاب اسلامی و شهدای مظلوم آن می افتیم، چون با همه وجود آن را درک کرده ایم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا با بیان اینکه امام راحل با دریافت صحیح از دین و آموزه های دینی، این پیام را برای رسالت درست به همگان ترویج نمودند، تصریح کرد: آن مرجع بزرگوار شاید با دید و تفکرات خودشان حق داشتند ، چون کسی که مردم را بسیج و شاه خائن را بیرون کند، فردی منتخب از سوی خداوند است .

وی با تاکید بر اینکه امام راحل نقش مردم را در تشکیل تمدن اسلامی، اساسی می‌دانست، افزود: یکی از اصول مهم و نقشه راه امام راحل که مقام معظم رهبری فرمودند، نقش مردم در انقلاب بود. همان قشری که قیام خونین ۱۵ خرداد را به وجود آورد ، قشر مسلمان و قشر طبقات محروم بود که توده اصلی آن خود مردم عادی بودند و حاصل  این نهضت، آن حماسه ۱۵خرداد و ختم آن پیروزی در سال ۵۷ شد.چون قیام خونین خرداد، گویای این واقعیت بود اگر ملتی مورد تجاوز و زورگویی دشمنان قدرت طلب دیکتاتور مآب قرار گرفت تنها اراده ملت است که می تواند آن را تغییر دهد.

حجت الاسلام و المسلمین ادیانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ، یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب امام راحل است، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی که در رأس آن فقیه عادل جامع شرایط وجود دارد، اگر توطئه های دشمن را بررسی کنیم، بیشترین‌ هجمه به اسلام و ارکان نظام یعنی ولایت فقیه است و دشمن با جمهوری اسلامی مخالف است، با قرآن ، با ولایت فقیه ، با مردمی که پای ستون انقلاب هستند مخالف است.

وی افزود: اگر امام با دشمنان اسلام سر ستیز داشت و حتی در آن سخنرانی تاریخی، شاه خائن را مورد خطاب قرار داد ، برای این است که امام (ره)  ابرقدرتها را، مستکبرین را ، دشمن مردم می دانستند و این را مقام معظم رهبری صریح بیان می کنند که مردم با حضور خود توانستند حماسه ۱۵خرداد را به وجود آوردند و این مردم بودند، که با تقدیم خون خود و جوانان خود، از مرزهای کشور و انقلاب حراست کردند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا گفت: گرامیداشت شهدای ۱۵خرداد به این معنی است که با کمک دولت انقلابی، بتوانیم مردم را پای ستون انقلاب نگه داریم، مردم را امیدوار و خوشبین نگه داریم و مردم شهیدپرور را از خود راضی نگه داریم و تا توان داریم از تلاش خود برای تحقق جامعه تراز اسلامی تا آخرین نفس دست برنداریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha