یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/طلبه نویسنده گفت: دشمن با شرارت خود به دنبال اختلاف افکنی بین شیعه و سنی است که در نهایت به دین ستیزی و تفرقه بین مسلمانان می‌انجامد.

خانم کبری ایرجی راد، دانش آموخته مدرسه علمیه امام حسین(علیه السلام) چالوس و مؤلف کتاب "روابط شیعه و سنی در عهد سلجوقی" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، اظهار کرد: موضوع این کتاب، بررسی اوضاع ایران از زمان فتح مسلمانان تا دوره فرمانروایی آل‌بویه است، چراکه ایران دراین دوره، بر مذهب اهل سنت بود و پس از آن، مذهب تشیع در قسمت‌های وسیعی از این سرزمین حاکم شد که اقتدار شیعیان را فراهم کرد.

وی در ادامه افزود: در این کتاب سعی شده تا روابط این دو مذهب در زمینه‌هایی مانند علم وآموزش، شعر و ادب، آداب و رسوم و سایر مناصب دولتی بررسی شود.

ایرجی راد ضمن معرفی عناوین فصل‌های کتاب، به علاقه و انگیزه شخصی خود به موضوع کتاب یعنی مسئله رابطه بین شیعه و سنی در همه عرصه‌ها اشاره کرد و گفت: با توجه به شرارت دشمنان اسلام و اختلاف افکنی بین شیعه و سنی که در نهایت به دین ستیزی و تفرقه بین مسلمانان می‌انجامد، این کتاب نشان می‌دهد در زمان‌های گذشته بین این دو مذهب اتحاد قوی و برادری دینی وجود داشته و دشمنان با فعالیت‌های تفرقه آمیز خود می‌خواهند بر پیکره دین اسلام ضربه بزنند.

وی در پایان اظهار کرد: همانطور که در بخش هایی از این کتاب اشاره شد در گذشته بیشترین اختلاف بین شیعه و سنی، در قشر مردم عادی کوچه و بازار بود، اما در اصل نظام حکومتی و بین عالمان و بزرگان، روابط حسنه و خوبی وجود داشت، کتاب حاضر کتابی تخصصی و کاربردی برای محققین و دانشجویان رشته شیعه شناسی و علاقه مند به تاریخ می باشد.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha