دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
علی ذوعلم

حوزه/ مسئول اندیشگاه بیانیه گام‌ دوم موسسه تنظیم و نشر آثار مقام معظم رهبری با بیان اینکه تجربه تاریخی اثبات کرده اگر اسلامیت تضعیف شود، جمهوریت بتدریج به سمت استبداد پیش خواهد رفت، گفت: ولی‌فقیه بزرگترین حامی اسلامیت و جمهوریت نظام است و همیشه از این دو ویژگی مهم آن حمایت داشته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین علی ذوعلم در گردهمایی سیاسی با عنوان ( جهاد تبیین و نقش و جایگاه رهبری و ولایت فقیه در جامعه )که با حضور هادیان سیاسی سپاه و بسیج در دانشکده شهید محلاتی قم در این مکان برگزار شد، گفت: در آستانه چهل و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی، دشمنان به این پی بردند که مهمترین تکیه گاه مردم ولی فقیهی است که صادق‌ترین و مجاهدترین فرد به اسلام و پشتیبان جبهه مقاومت اسلامی است.

وی ادامه داد: ولی فقیه چالش اصلی نظام سلطه است‌ و آنها می دانند اگر نتوانند با ولایت فقیه مقابله کنند تمام نقشه و برنامه‌های کلان آنها در مدیریت جهانی و گفتمان فکری و عملی ناکارآمد خواهد بود.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به توطئه های مستمر دشمنان در براندازی نظام اسلامی، خاطرنشان کرد: بعد از مشخص شدن شکست دشمنان در فتنه اخیر، افق های جدیدی پیش روی ایران گشوده شده و رویه برخی از حکام و کشورهای منطقه در تقویت ارتباط با جمهوری اسلامی در حال تغییر و چرخش است.

مسئول اندیشگاه بیانیه گام‌ دوم موسسه تنظیم و نشر آثار مقام معظم رهبری با بیان اینکه در فتنه اخیر برخی افراد فریب خورده، یا تحت تاثیر القائات رسانه‌ای مقابل قرار گرفتند، گفت: ما تابع سخن حق و مستند بوده و قائل به نقد هستیم و از تمامی افرادی که به نحوی انتقاداتی در فضای رسانه‌ای مطرح می کنند دعوت به گفتگو و بحث می‌کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین ذوعلم با بیان اینکه متن جامعه ایرانی سرشار از ایمان دینی و عشق انسانی است، خاطرنشان کرد: بسیاری از نخبگان، افراد مشهور و مطرح در فضای رسانه‌ای در فتنه اخیر، فریب القائات و فضاسازی‌های رسانه ای قرار گرفته و همچنان روال سابق را دنبال می‌کنند.

مسئول اندیشگاه بیانیه گام‌ دوم موسسه تنظیم و نشر آثار مقام معظم رهبری اضافه کرد: ولایت فقیه همان عنصر مهم و حیاتی پیشرو، عقلانی، معنوی و نجات بخشی است که توانسته طی چهل و چهار سال گذشته کشور را از خطر تجزیه و از بین رفتن انسجام ملی، حفظ کند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در کنار اینکه یک عالم قرآنی و فقیه بزرگ دینی است ،یک عالم و اندیشمند نواندیش و روشنفکر است که وضعیت و آینده کشور و جهان اسلام برای وی مهم است و در این مباحث دارای سخن و حرف است.

مسئول اندیشگاه بیانیه گام‌ دوم مؤسسه تنظیم و نشر آثار مقام معظم رهبری گفت: روشنگری، نوآوری، اخلاق و تواضع، بخشی از برجستگی‌های خاص مقام معظم رهبری است، بیانیه گام دوم انقلاب به تنهایی حاکی از عمق اندیشه و دلسوزی ایشان برای آینده ایران اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین ذوعلم با بیان اینکه هنوز مدل و ایده حکمرانی دینی امام راحل در همه عرصه‌های مدیریتی نهادینه نشده است، خاطرنشان کرد: در این بین نهادهای انقلابی مانند سپاه، بسیج سازندگی، نهضت سواد آموزی، صنعت موشکی و هسته‌ای که نشانه هایی از حکمرانی ولایی در آنها رسوخ داشته، بشدت موفق‌تر و الهام بخش تر از نهادهای بوروکراتیک به ارث مانده از گذشته است.

مسئول اندیشگاه بیانیه گام‌ دوم موسسه تنظیم و نشر آثار مقام معظم رهبری با بیان اینکه اگر حکمرانی ولایی در لایه های مدیریتی کشور نفوذ کند مشکلات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی حل می‌شود، گفت: رسیدن به اهداف مادی و معنوی تعریف شده در اهداف جمهوری اسلامی جز با پیروی از مقام معظم رهبری بعنوان ولی فقیه جامعه میسر نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین ذوعلم با بیان اینکه تجربه تاریخی اثبات کرده اگر اسلامیت تضعیف شود، جمهوریت بتدریج به سمت استبداد پیش خواهد رفت، خاطرنشان کرد: ولی فقیه بزرگترین حامی اسلامیت و جمهوریت نظام است و همیشه از این دو ویژگی مهم آن حمایت داشته است.

مسئول اندیشگاه گام‌ دوم موسسه تنظیم و نشر آثار مقام معظم رهبری ابراز داشت: انقلاب اسلامی وارد مرحله جدیدی از خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی شده که ارتقای هر کدام از آنها نیازمند نگاه های ویژه و مختص به خود است.

وی در ادامه عنوان کرد: نظام آموزشی و تربیتی حوزه علمیه و آموزش و پرورش برغم‌ تمام اقدامات انجام شده با نظام تربیتی در تراز انقلاب اسلامی هنوز فاصله دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha