شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
بحرین

حوزه/ علمای بحرین در آستانه روز عرفه، سالرو آغاز قیام امام حسین(ع) با صدور بیانیه‌ای شعار عاشورای سال ۱۴۴۵ هجری قمری را  «گفتار ما، گفتار شماست» (القولُ مِنَّا قولُک) قرار دادند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، علمای بحرین با قرار دادن شعار “القولُ مِنَّا قولُک” برای عاشورای امسال از همه پیشکسوتان خدمتگزار آستان حسینی و عاشقان حضرتش خواستند تا با همکاری و اتحاد، با کلام، قلم، خط، نقاشی، صدا، تصویر و انواع خلاقیت و تبلیغ خالصانه رسانه‌ای، این شعار و اهداف و پیام‌های آن را به مشعلی فروزان، نمادی زیبا، ایده‌ای ریشه دار و اعتقادی راسخ تبدیل کنند.

ترجمه متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

پرچم های آل محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) در گوشه و کنار مکه و بیت الله الحرام نزدیک به روز عرفه و روز حج اکبر به اهتزاز در آمد، همان جا بود که سیدالشهدا(ع) یاران را برای نهضت جاویدان الهی بسیج می‌کند و دعوت خود را در طول زمان برای اصلاح در امت خاتم انبیاء و سرور پیامبران حضرت محمد (ص) می‌فرستد، اصلاحی که دائمی، مستمر، بدون انقطاع و زوال است.

امروز و فردا هم مثل دیروز به آن ندا لبیک گفته و با دل و اعتقاد و عمل می‌گوییم و به صورت شعاری آگاهانه فریاد برمی‌آوریم که «گفتار ما، گفتار شماست» [به عربی: “القولُ مِنَّا قولُک” ] ای اباعبدالله الحسین!

آری در همه چیزمان، گفتار، گفتار شما، فرمان، فرمان شما، و تصمیم، تصمیم شماست، ما تسلیم کامل و مطلق شما آل محمد، در آنچه از شما به ما رسیده و آنچه به ما نرسیده است هستیم، چه آنچه فرموده یا نفرموده‌اید. امیدواریم دینمان بدین گونه کامل شود. زیرا دین و اسلام اصیل محمدی بدون ولایت شما (صلوات الله علیکم اجمعین) کامل نمی‌شود.

از امام صادق علیه السلام روایت شده است که فرمود: هر که خشنود می‌شود که ایمان کامل داشته باشد، بگوید حرف من در تمام چیزها حرف آل محمّد علیهم السّلام است در مورد آنچه پنهان کرده‌اند و آنچه آشکار نموده‌اند و آنچه به من رسیده و آنچه نرسیده است. الکافی للکلینی ج١ ص٣٩١.

با توجه به اینکه در آستانه عاشورای حسینی هستیم، شعار سالیانه را برای سال ۱۴۴۵ هجری قمری «گفتار ما، گفتار شماست» قرار می‌دهیم.

این شعاری است که اهداف زیر را در پی دارد:

  1. در همه اقوال، نگرش ها و شئون فردی و اجتماعی باید به ارشاد آل محمد (صلی الله علیه و آله) به عنوان یک وظیفه شرعی و اعتقادی رجوع کرده و بر آن تمرکز کنیم.
  2. جامعه را از نقطه نظرها ، مبناها، گفتارها و رفتارهای منحرف شده از خط آل محمد (صلی الله علیه و آله) چون بدعتها، گمراهی‌ها و ارزشهای شرقی و غربی فاسد مصونیت بخشیم.
  3. در همه امور اعم از مسائل مهم یا عادی مربوط به ابعاد مختلف زندگی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و غیره به احکام شرعی تسلیم بوده و بر هویت ایمانی خود تعمیق بخشیم.
  4. در گفتار و عمل، ارتباط خود را با مراجع عظام و فقهای عادل که نماینده ولایت آل محمد صلوات الله علیهم اجمعین در امتداد شریعت مقدس آنها هستند مستحکم کنیم.

در خاتمه از همه پیشکسوتان خدمتگزار آستان حسینی و عاشقان حضرتش خواستاریم تا با همکاری و اتحاد، با کلام، قلم، خط، نقاشی، صدا، تصویر و انواع خلاقیت و تبلیغ خالصانه رسانه‌ای این شعار و اهداف و پیام‌های آن را به مشعلی فروزان، نمادی زیبا، ایده‌ای ریشه دار و اعتقادی راسخ تبدیل کنند.

اَعْظَمَ اللهُ اُجُورَنا وَاُجُورَکُمْ، وَالْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ.

علمای بحرین

ذوالقعده ۱۴۴۴ هجری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha