شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
السيد طاهر الهاشمي عضو المجمع العالمي لأهل البيت (ع) في مصر

حوزه/ سید طاهر الهاشمی تصریح کرد: انقلابی که حضرت آیت الله امام خمینی (رحمه الله علیه) بنیان نهادند توانست به اهداف و شعارهای خود دست یابد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، سید طاهر الهاشمی یکی از رهبران شیعیان مصر و عضو مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام) تصریح کرد: انقلابی که حضرت آیت الله امام خمینی (رحمه الله علیه) بنیان نهادند توانست به اهداف و شعارهای خود دست یابد و همه مردم شریف جهان از آن دفاع کردند، در نتیجه تأثیر آن تنها محدود به منطقه نبود، بلکه در سطح جهانی، حتی مردم از ادیان، فرهنگ ها و مذاهب مختلف با آن موافق بودند.

وی افزود: وقتی صحبت از شخصیت امام خمینی (رحمت الله علیه)، رهبر و بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران به میان می آید، خود را برابر یک پشتوانه بی حد و حصر الهی و محمدی از همه جهات می یابیم که این پشتوانه اراده و تقدیر خداوند متعال، رسول او و اهل بیت (علیهم السلام) بود.

الهاشمی ادامه داد: به یاد دارم روزی را که از رادیو خبر گوش می کردم و در آن زمان من با چند تن از صالحین نشسته بودم و وقتی خبر از رادیو بارها و بارها تکرار می شد، در آن زمان سکوت حاکم شد، سپس شروع به صحبت کردند که صحبت آن ها به شرح زیر بود؛ این انقلاب همانند انقلاب امام حسین (علیه السلام) و تحت اشراف امام خمینی (ره) است.

عضو مجمع جهانی اهل بیت (ع) اشاره کرد: پس از آن، مانند بسیاری از مردم جهان، اخبار انقلاب و بیانیه های صادر شده را دنبال کردم و متوجه شدم که نقش انقلاب به رهبری حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه) یک نقش جهانی برای احیای مسلمان قوی است که فقط در برابر خداوند متعال زانو می زند.

وی در ادامه گفت: این انقلاب، روحیه تازه ای را در مردم منتشر کرده بود، پس امیدشان فزونی گرفت و روح و قلبشان قوی شد و گشایشی نزدیک احساس کردند که این امت که به ضعف و ذلت و خواری و وابستگی به آمریکا و غرب گرفتار شده بود را زنده می کند.

رهبر شیعیان مصر بیان داشت: امام خمینی (رحمه الله) مردم را به مقابله با هژمونی غرب و شرق دعوت کردند و خواستار پایان دادن به وابستگی جهان سوم به استکبار جهانی شدند. با این انقلاب، مردم با امید و آینده اسلامی اصیل قیام کردند، چنان که صفوف اسلامی با همه فرقه هایش متحد شد و علاقه به مسائل اساسی امت نیز یکپارچه گردید.

وی افزود: حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه) تأکید کردند که «قدس» باید در خط مقدم مسائل اسلامی و عربی باشد، لذا مردم شریف و مجاهدین از سراسر جهان در پاسخ به ندای امام در آمادگی برای دستوراتش جمع می شوند.

الهاشمی تصریح کرد: امام خمینی این پایه ها و قوانین را بنیان گذاشت و از اینجا نقش عملی و اجرایی، وضع قوانین و مبانی و آماده شدن برای ایفای نقش بیشتر در استقرار قدرت اسلامی در زمین که سپر حفاظتی امت پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) باشد، به وجود آمد. جمهوری اسلامی با رهنمودهای ولی امر مسلمین، حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی)، جایگاهی تزلزل ناپذیر پیدا کرد و مواضع و روش رهبری آیت‌الله خامنه‌ای و امام خمینی منطبق بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    0 0
    چطوری رهبر شده؟
    • معنی IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
      0 0
      رهبر یعنی راه برنده، شما هم وقتی در هدایت و راه بری کسی تاثیر داری می شوی رهبر وی.