یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
شیخ احمد القطان

حوزه/ شیخ احمد القطان، تشدید اعدام‌ها علیه فعالان سیاسی و متهم کردن آنها به تروریسم و ​​سایر اتهامات را شواهدی بر ضعف رژیم سعودی برشمرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ احمد القطان رئیس جمعیت قولنا و العمل و روحانی اهل سنت لبنان در پی سرعت فزاینده اعدام‌ها در عربستان سعودی، تشدید اعدام‌ها علیه فعالان سیاسی و متهم کردن آنها به تروریسم و سایر اتهامات را شواهدی بر ضعف رژیم سعودی برشمرد و این جنایات را محکوم کرد.

وی از رژیم سعودی و دیگر رژیم‌ها خواست به عقاید مردم احترام بگذارند و از صدور احکام اعدام علیه فعالان سیاسی که نظر مخالف سیاست آنها دارند، خودداری کنند.

شیخ القطان با اشاره به موضوع اعدام دو شهید بحرینی، صادق ثامر و جعفر سلطان، گفت: اگر هماهنگی رژیم بحرین و سعودی نبود، جنایت اعدام صادق و جعفر صورت نمی گرفت.

روحانی اهل سنت لبنان در خصوص بیان موضع خود در مورد استفاده سیاسی از احکام دین اسلام، بر عدم جواز سوء استفاده رژیم سعودی از احکام دین اسلام برای توجیه عملیات جنایتکارانه خود علیه مطالبه گران ابتدایی ترین حقوق، از جمله زندگی با عزّت، تایید کرد.

وی اشاره کرد: این صدور احکام ربطی به اسلام ندارد، بلکه علمای درباری کسانی هستند که جنایت های حکام را توجیه می کنند که در قیامت از آنها سؤال می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha