یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ی

حوزه/ مدیر فنی پروژه بین‌المللی زائر کارت اربعین گفت: زائر کارت اربعین یا کیو آر کد(QR) زائر یک کارت شناسایی صادره از ۲ بانک عامل است که به منظور جلوگیری از گم شدن افراد در سفر زیارتی اربعین طراحی شده تا اطلاعات افراد گمشده و پیدا شده به‌ویژه کودکان و افرد سالمند به همراهان آنها در صورت گم شدن و یا سرگردانی از طریق اسکن کیو آر بر روی گوشی همراه نمایش داده شود.

به گزارش خبرنگار خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، محمد جواد فائض‌پور مدیر فنی پروژه بین‌المللی زائر کارت اربعین، روز گذشته در حاشیه آیین ثبت نام در موکب هوشمند حاج قاسم و ابومهدی المهندس نوش آباد که بر مزار خادم الحسین(ع) مرحوم کربلایی محمدرضا جلوداری برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: زائر کارت اربعین یا کیو آر(QR) کدِ زائر یک کارت شناسایی صادره از ۲ بانک عامل است که به منظور جلوگیری از گم شدن افراد در سفر زیارتی اربعین طراحی شده تا اطلاعات افراد گمشده و پیدا شده به‌ویژه کودکان و افرد سالمند به همراهان آنها در صورت گم شدن و یا سرگردانی از طریق اسکن کیو آر بر روی گوشی همراه نمایش داده شود.

وی با تأکید بر اینکه خدمات زائر کارت بر روی گوشی همراه قابل ارائه و شناسایی است، افزود: هر زائر با ورود به سایت ایران من به نشانی myiran.gov.ir می‌تواند با انتخاب بانک عامل مراحل ثبت نام را انجام دهد.

مدیر فنی پروژه بین‌المللی زائر کارت اربعین، با تقدیر از همکاری کمیته تسهیلات خدمات اربعین در عراق و کمیته فناوری اطلاعات وزارت کشور برای اجرا و عملیاتی شدن این طرح بین‌المللی، تصریح کرد: بانک‌ عامل به چاپ کارت و ارسال آن به آدرس پستی عنوان شده توسط زائر، ملزم است.

فائض‌پور با بیان اینکه صدور کارت و ارسال آن توسط بانک عامل کاملاً رایگان است و نیاز به پرداخت هیچ گونه وجهی توسط زائر نیست، اظهار کرد: همچنین علاوه بر زائر کارت، تعدادی برچسب حاوی کیو آر کد برای نصب بر روی اشیا و وسایل مهم زائران به صورت رایگان ارسال می‌شود تا در صورت گم شدن اشیا، اطلاعات و تلفن صاحب آن به‌راحتی با اسکن کیو کُد از روی شی برای یابنده نمایش داده و شناسایی شوند.

وی خاطرنشان کرد: هر زائر پس از دریافت زائر کارت برای ثبت اطلاعات مورد نیازش به بخش تکمیل اطلاعات مراجعه و دو همراه ایرانی در عراق و یک نفر در ایران را معرفی می‌کند تا در صورت گم شدن با نمایش این اطلاعات از طریق اسکن کیو آر کُد با زیر ساخت اینترنت به همراهان خود دسترسی و اعلام حضور کند.

معاون فناوری اطلاعات کمیته تسهیلات و خدمات اربعین در عراق، با اشاره به اینکه زائر در بخش تکمیل اطلاعات خود می‌تواند علاوه بر ثبت نام همراهان، بیماری‌ها، پزشک معالج و داروهای ضروری خود را نیز در سامانه ثبت کند، گفت: زائر با ثبت این اطلاعات می‌تواند در صورت نیاز به فوریت‌های پزشکی و یا داروی خود در مواقع گرما زدگی شدید یا حالت غیرهوشیاری، از طریق اسکن کیو آر کُد، پزشک، اورژانس و یا نیروهای امدادی را از اطلاعات خود برای تجویز داروی صحیح مطلع کند.

فائض‌پور با تأکید بر اینکه ایده پروژه بین‌المللی زائر کارت در موکب هوشمند حاج قاسم و ابومهدی المهندس نوش آباد طراحی و تدبیر شد، خاطرنشان کرد: هزار و ۵۰۰ نفر از شهر نوش آباد در سامانه ایران من به نشانی myiran.gov.ir ثبت نام و صدور زائر کارت را درخواست کردند.

وی با بیان اینکه این کیو آر کُد در صورت فوت هر زائر اربعینی می‌تواند با ارائه اطلاعات متوفی بر روی سنگ قبرش حک شود، تصریح کرد: امروز نخستین کیو آر کُد زائر اربعینی متوفی بر روی سنگ مزار کربلایی محمدرضا جلوداری و به عنوان نخستین آرامستان کشور در گلزار شهدای نوش آباد حک و به یادگار گذاشته شد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha