یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
جلسه قرارگاه پیامبر اکرم (ص) استان سمنان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین مطیعی گفت: هرکس با مسجد ارتباط داشته باشد از گزند خطرات مختلف فرهنگی و اجتماعی در امان خواهد ماند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی، در جلسه قرارگاه پیامبر اکرم (ص) استان سمنان، در سالن جلسات فرماندهی سپاه قائم (عج) استان، با اشاره به اهمیت مساجد و توصیه رهبر معظم انقلاب برای هدایت دانش آموزان به سمت مساجد گفت: هرکس با مسجد ارتباط داشته باشد از گزند خطرات مختلف فرهنگی و اجتماعی در امان خواهد ماند.

امام جمعه سمنان با یادآوری آیه ۱۲۵ سوره مبارکه بقره گفت: خداوند در این آیه می‌فرماید «وَعَهِدْنَا إِلَی إِبْرَاهِیمَ وَإِسْمَاعِیلَ أَنْ طَهِّرَا بَیْتِیَ لِلطَّائِفِینَ وَالْعَاکِفِینَ وَالرُّکَّعِ السُّجُودِ»که این امر نشان می دهد همه ما باید خدمتگزار مساجد باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین مطیعی با بیان اینکه قرارگاه پیامبر اکرم (ص) استان سمنان با هدف ایجاد انسجام و هم افزایی در بین بخش های مرتبط با مسجد تشکیل شده است، افزود: گاهی مشاهده می کنیم برخی ارکان این قرارگاه از هماهنگی لازم برای پیشبرد برنامه ها برخوردار نیستند لذا همه ارکان قرارگاه پیامبر اکرم (ص) باید بدانند کار آنها در کنار سایر ارکان معنا و مفهوم پیدا می کند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان سمنان هدفمندسازی جلسات قرارگاه پیامبر اکرم (ص) را ضروری دانست و گفت: قرارگاه پیامبر اکرم (ص) در موضوعات مختلف نظیر مبارزه با بیماری کرونا و یاری رسانی به نیازمندان، کارنامه درخشانی بر جا گذاشته است که این امر قابل تقدیر است.

حجت الاسلام و المسلمین مطیعی با بیان اینکه متاسفانه برخی معضلات و مشکلات تاکنون در این قرارگاه مورد توجه قرار نگرفته است، گفت: در طرحی که هم اکنون در حال مطالعه و بررسی قرار دارد مدیریت مساجد به طور یکپارچه و منظم ساماندهی خواهد شد تا برخی اختلاف نظرها در نحوه مدیریت مساجد کاهش یابد.

وی با تاکید بر اینکه امامان جمعه شهرستانها و شهرها محور اصلی مدیریت مساجد هستند، تصریح کرد: همه ارکان قرارگاه پیامبر اکرم (ص) باید از ظرفیت یکدیگر برای پیاده سازی منویات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بهره بگیرند.

حجت الاسلام و المسلمین مطیعی، کادرسازی و آموزش ائمه جماعات مساجد را امری مهم و دارای اولویت عنوان کرد و گفت: باید برای افزایش مهارت های ارتباطی و تبلیغی ائمه جماعات استان بیش از پیش برنامه ریزی و اقدام کرد.

وی با تقدیر از انسجام و هماهنگی ارکان مساجد روستای نردین در شهرستان میامی اظهار کرد: نحوه مدیریت مساجد در نردین شهرستان میامی الگوی مناسبی برای سایر نقاط استان است.

حجت الاسلام و المسلمین مطیعی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر تبعیت محض ارکان قرارگاه پیامبر اکرم (ص) از فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: اینکه نیروهای انقلاب اسلامی باید وحدت داشته باشند حرف درستی است که همواره باید مدنظر قرار داشته باشد اما در موضوعات اجتماعی و سیاسی نظیر موضوع عفاف و حجاب، همگان باید به توصیه ها و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب توجه نمایند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با ابراز تأسف از برخی رفتارهای نسنجیده که منجر به ایجاد چالش برای نظام می شود، گفت: ارکان مساجد باید به ابعاد مختلف اقدامات خود در بخش های گوناگون توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه موفقیت قرارگاه پیامبر اکرم (ص) به موفقیت شورای فرهنگی عمومی در سطوح مختلف بستگی دارد، اظهار کرد: طرح مباحث گوناگون فرهنگی و بررسی آنها در شورای فرهنگ عمومی ارزشمند، مفید و ضروری است.

حجت الاسلام و المسلمین مطیعی خاطرنشان کرد: به میدان آوردن مردم در مناسبت های مختلف نظیر برنامه های دهه کرامت اتفاق خوب و ارزشمندی است که باید ادامه یابد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha