یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کتابخانه ها

حوزه/ مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر گفت: شهرستان کنگان با وجود صنایع مختلف نفت، گاز و پتروشیمی از مناطق برخوردار کشور است اما در عرصه کتابخانه‌ای دارای کمبودهایی در زمینه‌های زیرساختی و تجهیزات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حیدر راهب، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر امروز در سفر به شهرستان کنگان به همراه امینه پشتیبان نژاد رئیس اداره کتابخانه های عمومی این شهرستان با احمد غریبی، فرماندار کنگان دیدار کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر در این نشست، اظهار داشت: شهرستان کنگان با وجود صنایع مختلف نفت، گاز و پتروشیمی از مناطق برخوردار کشور است اما در عرصه کتابخانه‌ای دارای کمبودهایی در زمینه‌های زیرساختی و تجهیزات است.

راهب افزود: استقبال از کتابخانه‌های عمومی و سالن‌های مطالعه در این شهرستان به ویژه در ایام امتحانات مدارس و کنکور مطلوب است، اما این کتابخانه‌ها و سالن‌ها نیاز به تعمیرات و تجهیزات جدید از جمله صندلی‌های استاندارد، کمد امانت و تعویض و عایق کردن درب و پنجره‌ها دارد.

وی با بیان اینکه طبق ماده(۶) قانون نحوه تأسیس کتابخانه‌های عمومی، شهرداری‌ها باید نیم درصد از درآمد خود را به کتابخانه‌های عمومی اختصاص دهند، تصریح کرد: انتظار می‌رود شهرداری کنگان در زمینه حمایت از کتابخانه‌های عمومی این شهر و پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه‌ها، همکاری بهتر و بیشتری داشته باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر، نگاه به دستگاه‌های فرهنگی در بین دستگاه‌های اجرایی را نگاهی مهجورانه عنوان کرد و افزود: کتابخانه‌های عمومی نیاز به توجه ویژه و حمایت‌های مادی و معنوی مناسب فرماندار و دستگاه‌های اجرایی دارد.

راهب با بیان اینکه اولویت احداث کتابخانه‌ای در این شهرستان در دو روستای پرک و شیرینو است، افزود: نیاز است که در زمینه اهدا زمین و ساخت کتابخانه در این دو روستا، مساعدت لازم از سوی مسئولین محلی انجام گیرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر با اشاره به فاصله زیاد ساختمان کتابخانه عمومی بندر سیراف از مرکز شهر و استقبال کم مردم از آن، اطهار کرد: جهت دسترسی آسان مردم به کتابخانه و سالن مطالعه، ساختمان این کتابخانه با یکی از ساختمان‌های دولتی یا عمومی واقع در مرکز شهر معاوضه شود.

احمد غریبی، فرماندار کنگان نیز با اشاره به اهمیت فرهنگ و با بیان اینکه تمامی کارها باید با نگاه فرهنگی انجام شود، اظهار کرد: حضور اقشار و سنین مختلف در کتابخانه‌ها یک فرصت است و باید از این فرصت در حوزه کار فرهنگی استفاده شود.

وی بیان کرد: فرهنگ کتابخوانی موضوع بسیار مهمی است و باید با ایجاد زیرساخت‌های مناسب و استاندارد، روز به روز به گسترش این فرهنگ کمک کنیم.

فرماندار کنگان با اشاره به مباحث و مسائل مطرح شده از سوی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر، خاطرنشان کرد: حمایت‌ها و پشتیبانی‌های لازم در زمینه کتابخانه‌های عمومی و پیگیری و مساعدت‌های لازم در زمینه مسائل مطرح شده را قطعاً انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha