دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مدیر حوزه خراسان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان بر بهره مندی از معارف زیارت نامه ها تاکید کرد و خدمت به دین را با توجه به سه نکته جهاد، عمل بر اساس کتاب و سنت که از ویژگی های اهل بیت علیهم السلام است را ارزشمند و لازم دانست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین علی خیاط در جمع طلاب مدرسه علمیه امام محمدباقر علیه السلام، ابتدا با اشاره به مقام شهید و شهادت و با توصیه به کوشش برای بهره مندی از فیض آنان برای طلاب علوم دینی که میراث دار شهدا محسوب می شوند، آگاهی، علم و بصیرت در راه خدمت به دین را ارجمند خواند.
وی در ادامه به روز زیارتی امام رضا علیه السلام اشاره کرد و بهره مندی از زیارت حضرت را نعمت و فرصت مغتنمی دانست که باید قدردان آن بود.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان در ادامه به مسئله جهاد با اشاره به قسمتی از زیارت امین الله پرداخت که ویژگی برجسته امام معصوم علیه السلام عنوان می شود و البته در هر رده سنی و زمانی به گونه‌ای متفاوت است.
وی به عبارت «وَعَمِلْتَ بِکِتَابِهِ» در زیارت امین الله اشاره و ابراز کرد: برای عمل به دین، نمی خواهد راه دوری برویم، بلکه باید زندگی خود را با قرآن هماهنگ کنیم؛ همانطور که معصومان دستورات این کتاب الهی را نصب العین قرار داده و به آن عمل می کردند.
مدیر حوزه علمیه خراسان، عمل به سنت پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم را نکته دیگر خواند که در زیارت امین الله به آن اشاره شده است و مد نظر قرار می گیرد.
حجت الاسلام و المسلمین خیاط این سه نکته را تابلوی بسیار درخشانی برای طلاب در اقدام نسبت به دین و زندگی خود بر اساس سیره اهل بیت علیهم السلام عنوان کرد.
مدیر حوزه علمیه خراسان، این گونه عمل را دارای سازندگی خواند و توجه به این نکات در زیارت نامه ها را بسیار ارزشمند و موجب کسب معرفت عنوان کرد که در کنار حضور در محضر امام معصوم علیه السلام دارای اهمیت است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم حجت الاسلام و المسلمین دیانی، موسس و مدیر فقید این مدرسه، ارتباطات اجتماعی طلاب با همسایگان در افراد جامعه پیرامونی را مهم و موثر خواند و بر ادامه آن تاکید کرد.
در این نشست حجت الاسلام و المسلمین خیاط به سوالات و مطالب مطرح شده از سوی طلاب این مدرسه در باره امور آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، تبلیغی و غیره پاسخ داد.
همچنین، مدیر حوزه علمیه خراسان پای سخن اساتید این مدرسه نشست و صحبت های ارائه شده را پاسخ داد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha