شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مصلح

حوزه/ امام جمعه برازجان با اشاره به در پیش رو بودن دهه ولایت گفت: دهه ولایت در صدر همه مناسبت‌ها است، بنابراین باید به‌صورت گسترده در شهرستان دشتستان برنامه‌های فرهنگی آن برگزار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان دشتستان صبح امروز به ریاست حجت الاسلام مصلح امام جمعه برازجان و با حضور ائمه جمعه شهرستان، فرماندار، دبیر بنیاد بین المللی غدیر استان بوشهر، بخشداران، دهیاران و جمعی از مدیران نهادها و ادارات شهرستان در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

حجت الاسلام حسن مصلح در این نشست اظهار داشت: فعالیت ایجابی و فرهنگی و معنوی می‌تواند تأثیری بر کاهش معضلات در سطح جامعه به خصوص بی‌حجابی داشته باشد.

وی افزود: باید محافل قرآنی و معنوی را در محیط‌های عمومی و پارک‌ها برگزار کرد تا تأثیر آن را در محلات ببینیم.

امام جمعه برازجان خاطرنشان کرد: جلسات خانگی قرآن مورد تأکید مقام معظم رهبری می‌باشد که در شهر برازجان تعداد زیادی از این محافل وجود دارد و ما توانستیم از بخشی از فعالان آن تقدیر به عمل آوریم.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دشتستان تصریح کرد: داشتن این محافل باعث تربیت نوجوانان و جوانان به صورت نامحسوس می‌شود.

وی گفت: همه ادارات باید مداومت در برگزاری نماز جماعت داشته باشند که به همین منظور سامانه‌ای جهت گزارش عملکرد ارگان‌ها نیز آماده شده است.

حجت الاسلام مصلح، با اشاره به در پیش رو بودن دهه ولایت، خاطرنشان کرد: دهه ولایت در صدر همه مناسبت‌ها است، بنابراین باید به‌صورت گسترده در شهرستان دشتستان برنامه‌های فرهنگی برگزار شود.

در ادامه این نشست پیرامون بزرگداشت دهه ولایت و امامت و شیوه‌های ترویج جلسات خانگی قرآن کریم گفت‌وگو و تبادل نظر شد و پس از بررسی، مواردی به تصویب رسید.

توانمندسازی محافل خانگی قرآن، سرکشی و تقدیر از محافل خانگی قرآن در سطح روستاها، برگزاری هرچه باشکوه‌تر عید ولایت در سطح شهرستان، تزیین شهر، معابر، مغازه‌ها، سردر ادارات به‌مناسبت عید غدیر، برگزاری پیاده روی ولایت و استفاده از موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی در سطح شهرستان، معرفی روستاهایی که بنیه قوی فعالیت فرهنگی دارند به عنوان نماد و سمبل، برگزاری شب شعر، تئاتر، نمایشنامه غدیر و نمایشگاه‌های خوشنویسی، عکس نگاره در روستاها به مناسبت عید غدیر، فضاسازی محیطی در روستاها و شهرها از مصوبات این نشست بود.

برگزاری جلسه جهت برگزاری هر چه باشکوه‌تر آیین عید ولایت قبل و بعد از عید غدیر، اعطای تسهیلات بانکی برای تولیدکنندگان محصولات عفاف و حجاب و تشکیل یک کارگروه به‌منظور ارزیابی فعالیت‌های انجام شده در ماه مبارک رمضان در سطح مساجد و روستاها از دیگر مصوبات جلسه بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha