یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تحریف

حوزه / یکی از ائمه جمعه استان اصفهان گفت: رهبر معظم انقلاب مانع از این شده‌اند که دشمنان بخواهند در خلأ وجود حضرت امام(ره) چنگ به صورت انقلاب اسلامی بیاندازند و بخواهند انقلاب را منحرف کنند.

حجت الاسلام اصغر رضوانی دهاقانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اصفهان با اشاره به برخی از محورهای بیانات رهبر معظم انقلاب در سی و چهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام(ره)، توجه و اهمیت رهبر معظم انقلاب به مکتب حضرت امام(ره) را در بقاء این مکتب موثر دانست و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب مانند شاگردی در مکتب امام(ره)، آن چرا که امام(ره) برای پیشبرد اهداف انقلاب پیش و پس از پیروزی انقلاب اسلامی درنظر داشته‌اند، پیوسته مدنظر قرار داده و سعی کرده‌اند با به‌کارگیری همان دیدگاه‌ها، اهداف، شیوه‌ها و روش‌ها، اصالت انقلاب اسلامی را حفظ کنند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب مانع از این شده‌اند که دشمنان بخواهند در خلأ وجود امام(ره) چنگ به صورت انقلاب اسلامی بیاندازند و بخواهند انقلاب را منحرف کنند، ایشان با صلابت، هوشیاری و دلسوزی تمام در طول بیش از سه دهه گذشته مقابل منافذی که دشمن می‌خواهد از آن وارد شود را گرفته‌اند.

امام جمعه دهاقان، با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در سالروز ارتحال حضرت امام(ره) نسخه‌ای از منش و روش امام(ره) را برای مردم عنوان کردند، گفت: در ایامی که برای ملت ما از جهات اقتصادی و فشارهای دشمن دشوار است، مسئله ایمان و امید یک مسئله راهبردی است.

حجت الاسلام رضوانی با بیان اینکه تمرکز دشمن در هدف قرار دادن امید ملت ایران است، تصریح کرد: در چند ماه گذشته، دشمنان به خصوص روی امید به آینده تمرکز کرده‌اند.

وی از مهم‌ترین محورهای بیانات رهبر معظم انقلاب را مسئله مردم سالاری و دموکراسی عنوان کرد و ادامه داد: یکی دیگر از نکاتی که به عنوان شاه بیت فرمایشات رهبر معظم انقلاب می‌توان از آن یاد کرد، این است که فرمودند، امام(ره) مسئله دموکراسی را از باب رودربایستی قبول نکرد، بلکه حضرت امام(ره) واقعا به مردم ایمان داشتند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب بر این مسئله تاکید کردند که، امام(ره) اگر از مردم می‌گفت و جمهوری و جمهوریت را پذیرفت به دلیل این نبود که در دنیا برچسب ضد مردم به ما نخورد و یا ادای روشنفکری را در بیاوریم و زبان سیاسیون دنیا را ببندیم، بلکه حضرت امام(ره) به معنای واقعی برای مردم اهمیت قائل بودند.

امام جمعه دهاقان، به نقش پررنگ مردم در جریان مبارزات حضرت امام(ره) و پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: از زمانی که امام(ره) وارد عرصه شد تا کنون، اگر مردم نبودند، کارها پیشرفت نداشت و امام(ره) در مهجوریت، مظلومیت و تنهایی و غربت باقی می‌ماند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha