پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
یز

حوزه / امام جمعه اردهال بر لزوم تبیین خطرات پیری جمعیت ایران توسط نخبگان و جامعه شناسان تأکید کرد و گفت: اگر می‌خواهیم نظام اسلامی ایران متصل به ظهور امام زمان(عج) شود باید به فکر جوان سازی جمعیت کشور باشیم.  

حجت الاسلام والمسلمین مهدی سلیمانی اردهالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، به جوان گرایی جمعیت از دیدگاه اسلام اشاره کرد و اظهار داشت: براساس روایات، پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) بر لزوم افزایش جمعیت مسلمین تأکید داشتند.

امام جمعه اردهال با بیان اینکه کثرت جمعیت برای اسلام موضوعیت دارد، یادآور شد: به دلیل خطراتی که اسلام را تهدید می‌کند، باید برای مبارزه با توطئه‌های دشمنان جمعیت مسلمین افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه برای گسترش فرهنگ اهل بیت(ع) و فراگیر شدن حاکمیت اسلامی ایران در جهان، نیازمند جمعیت جوان و مدیران با ایمان هستیم، خاطرنشان کرد: نظام اسلامی ایران در زمینه‌های سیاسی، نظامی، اجتماعی و اقتصادی نیازمند مدیرانی جوان، متعهد، جهادی برای ترویج مکتب اهل بیت(ع) در سراسر جهان، خصوصا کشورهای اسلامی می‌باشد.

امام جمعه اردهال به دیپلماسی قوی دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: برای تداوم و اثربخشی دیپلماسی مثبت، متعادل و متوازن ایران در عرصه بین الملل، نیازمند جمعیت جوان در کشور می‌باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی بر لزوم عملیاتی نمودن نظر مقام معظم رهبری در جوان سازی کشور تأکید کرد و یادآور شد: بر اساس فرمایش رهبری و سیاست کلان دولتمردان، با برنامه ریزی جمعیت جوان کشور باید بیش از پیش افزایش پیدا کند.

امام جمعه اردهال، پیری جمعیت ایران را موجب به خطر افتادن کیان اسلام دانست و با بیان اینکه افزایش جمعیت موجب استمرار حیات اسلام و جمهوری اسلامی ایران می‌شود، خاطرنشان کرد: متاسفانه مشکلات معیشتی و سیاست‌های جاهلانه دشمنان طی سالیان گذشته، موجب عقیم سازی زنان و عدم تمایل جوانان به ازدواج شده است.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی، با بیان اینکه بر اساس نظر کارشناسان در سال ۲۰۳۰ با بحران پیری جمعیت روبرو خواهیم شد، اظهار کرد: ۳۰ سال گذشته کشورهای غربی به خاطر غبطه خوردن به پرجمعیتی کشورهای اسلامی از جمله ایران، در پشت صحنه با برنامه‌ریزی و ترویج شعار فرزند کمتر، زندگی بهتر، جلو رشد جمعیت ایران را گرفتند.

امام جمعه اردهال، بر لزوم تبیین خطرات پیری جمعیت ایران توسط نخبگان و جامعه شناسان تأکید کرد و گفت: اگر می‌خواهیم نظام اسلامی ایران متصل به ظهور امام زمان(عج) شود باید به فکر جوان سازی جمعیت کشور باشیم.

حجت اسلام والمسلمین سلیمانی، فرزند را نشاط‌آور برای زندگی خانوادگی دانست و اظهار کرد: به قدری اسلام برای فرزند از نظر احساسی و عاطفی ارزش و ثواب قایل است که دستور می‌دهد فرزندانتان را ببوسید.

امام جمعه اردهال با بیان اینکه فقط مشکل گرانی عامل کاهش نرخ جمعیت در کشور نیست، تصریح کرد: اشرافی گری و تجمل گرایی از موانع اصلی رشد جمعیت در کشور هستند.

وی یادآور شد: براساس بررسی‌های به عمل آمده خانواده‌هایی که در بدترین شرایط زندگی قرار دارند از جمعیت بیشتری برخوردارند و برعکس کسانی که در کاخ‌های مجلل زندگی می‌کنند، فرزندان کمتری دارند.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی، با بیان اینکه خداوند متعال روزی رسان بندگانش است، تصریح کرد: برخی از افراد می‌گویند اگر بچه دار شویم به خاطر گرانی و مشکلات در تنگنا قرار می‌گیریم، در حالی که در خرج‌های لاکچری سخاوت به خرج می‌دهند و صحبتی از گرانی و مشکلات نمی‌کنند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha