دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نشست

حوزه / امام جمعه دهدشت با بیان اینکه در بعضی از ادارات کماکان شاهد استخدام نورچشمی‌ها هستیم، گفت: این نورچشمی‌ها از طریق شرکت‌های خدماتی استخدام می‌شوند، اما در عنوانی دیگر در ادارات دولتی مشغول به کار می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، بعد از ظهر امروز جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت با حضور حجت الاسلام ولی زاده و دکتر خادمی نمایندگان شورای مشاورین نهاد ریاست جمهوری در امور ایثارگران کشور در دفتر امام جمعه شهر دهدشت برگزار شد.

حجت الاسلام علی وحدانی‌فر امام جمعه شهر دهدشت، درباره کم توجهی نسبت به استخدام فرزندان خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان اظهار داشت: قانون دو سال اخیر در خصوص جذب و به‌کارگیری فرزندان شهداء در ادارات، قانون خوبی بود و جای تشکر دارد، اما کامل انجام نشده است.

امام جمعه دهدشت، با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد استانی کوچک اما نسبت به جمعیت، حضور در جبهه در صدر هستیم، گفت: با وجود درصد اختصاص یافته به خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان، کماکان نورچشمی‌ها جذب می‌شوند، ولی برای جذب خانواده شهدا و ایثارگران بهانه تراشی‌های مختلف صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در بعضی از ادارات کماکان شاهد استخدام نورچشمی‌ها هستیم، تصریح کرد: این نورچشمی‌ها از طریق شرکت‌های خدماتی استخدام می‌شوند، اما در عنوانی دیگر در ادارات دولتی مشغول به کار می‌شوند، به عنوان مثال با عنوان خدماتی استخدام شده اما از طریق پارتی‌بازی جایگاه این افراد در ادارات تغییر می‌کند.

حجت الاسلام وحدانی‌فر، با بیان اینکه شخص استاندار خوب کار می‌کند اما برخی مدیران‌کل کم‌کاری می‌کنند، تصریح کرد: قانون برای ایثارگران وضع شده اما در عمل اینطور نیست.

وی حضور ۴۶ فرزند شهید بیکار در کهگیلویه را نگران کننده خواند و یادآور شد: در استان بعضاً بچه‌های کسانی که با نظام زاویه داشتند جذب شدند و جاهای مهم به آن‌ها مسئولیت دادند.

وی خاطرنشان کرد: فرزند شهید را جذب نمی‌کنند و برخی آقایان همدل و هم‌کیش را جذب می‌کنند و این نگران کننده است.

امام جمعه دهدشت از کمیسیون پزشکی به عنوان پل صراط ایثارگران نام برد و اظهار کرد: پزشک کمیسیون از فرزندان ایثارگران باشد تا درک درستی از وضعیت آنها داشته و کسی که موج انفجاری است را درک کند.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر با بیان اینکه سهمیه‌های کمیسیون پزشکی کم است، یادآور شد: این همه هزینه در کشور انجام می‌شود، اما چه کسی مقدم‌تر از ایثارگران است؟

وی همچنین خواستار تعیین تکلیف متولی شهدای گمنام دهدشت شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha