شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
پلدشت

حوزه/ حجت الاسلام طالبی گفت: وظیفه جامعه و مسئولین است که نسبت به آموزش و پرورش نگاه ویژه داشته باشد و هر کجا که مسئله آموزش به ویژه پرورش که «تربیت روح و جان انسان» است برای آن هزینه شده، نتیجه گرفته ایم و در واقع هزینه در این حوزه اسراف نیست و یک سرمایه‌گذاری ارزشمندی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام وحید طالبی امروز در دیدار با مدیرکل آموزش و پروش آذربایجان غربی که در دفتر امام جمعه پلدشت برگزار شد، اظهار داشت: وظیفه جامعه و مسئولین است که نسبت به آموزش و پرورش نگاه ویژه داشته باشد و هر کجا که مسئله آموزش به ویژه پرورش که «تربیت روح و جان انسان» است برای آن هزینه شده، نتیجه گرفته ایم و در واقع هزینه در این حوزه اسراف نیست و یک سرمایه‌گذاری ارزشمندی است.

امام جمعه پلدشت خاطرنشان کرد: جامعه ای که از نظر اخلاقی ساخته بشود و به معنویات آن توجه بشود، آسیب های اجتماعی کمتری دارد و سلامت اجتماعی آن تضمینی شده است.

علی مطهری مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی نیز در این دیدار اشاره به سرانه فضای آموزشی گفت: میانگین سرانه آموزشی استان ۴/۲۲، میانگین کشوری ۵/۲ و میانگین شهرستان پلدشت ۶/۲ مترمربع است و رویکرد آموزش و پرورش سوق دادن دانش آموزان به سمت رشته های فنی حرفه ای و کاردانش و اشتغال زایی است، جایی که علم به عمل تبدیل شود.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی افزود: در همین راستا در سفر استاندار آذربایجان غربی به شهرستان پلدشت نیز به ساخت هنرستان کشاورزی توجه ویژه شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی ادامه داد: در توزیع بین رشته ای نیز دانش آموزان لازم است ۴۵ درصد به سمت رشته های فنی و حرفه ای و ۵۵ درصد به سمت رشته های ریاضی فیزیک، علوم انسانی و تجربی هدایت شوند.

وی اظهار کرد: در شهرستان پلدشت یک کلاس برای دختران و یک کلاس برای پسران در رشته ی ریاضی و فیزیک ضروری است و همچنین در رشته معارف با توجه به کششی که منطقه دارد از بعد ارزشی و اعتقادی برای دختران و پسران کلاس هایی لازم است در نظر گرفته شود و هیچ کلاس و دانش آموزی نباید بدون معلم بماند.

در این دیدار ساخت هنرستان کشاورزی، پیگیری طرح های نیمه تمام، جذب نیرو، حمایت از دانش آموزان برتر در رشته های علمی ورزشی و.. پیگیری ساخت پروژه پرورش قارچ در هنرستان امام رضا(ع)، پیگیری سفر مصوبات استاندار در بحث آموزش و پرورش، توزیع عادلانه وتجهیز مدارس به وسایل کمک آموزشی و مدارس تخریبی و مدیریت دوشیفته شدن مدارس که دغدغه اصلی اولیا بوده از جمله مطالبات حجت‌ الاسلام طالبی امام جمعه پلدشت از مدیرکل آموزش و پرورش استان بود.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha