یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امضای تفاهم‌نامه همکاری میان حوزه‌های علمیه ایران و آستان مقدس حسینی

حوزه/ در جریان سفر آیت الله اعرافی به عراق تفاهم‌نامه همکاری میان حوزه‌های علمیه ایران و آستان مقدس حسینی به امضا رسید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی و هیأت همراه اعرافی در آخرین روز از سفر به عراق با حجت الاسلام والمسلمین شیخ عبدالمهدی کربلایی تولیت شرعی آستان مقدس حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در کربلا دیدار کردند.

در این دیدار شیخ عبدالمهدی کربلایی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های عتبه مقدّسه، به فعالیت‌های حوزوی و فعالیت‌های علمی و نیز فعالیت‌های بین‌المللی عتبه مقدّسه حسینیه در سایر کشورها به خصوص در برخی از کشورهای آفریقایی اشاره کرد.

وی برگزاری برخی از همایش‌های بین‌المللی در تجلیل از مراجع، علماء و شخصیت‌های کربلا را از اولویت‌های آستان مقدس حسینی برشمرد.

شیخ عبدالمهدی کربلایی همچنین مدیریت و ساماندهی زیارت اربعین و آمادگی حرم امام حسین(ع) برای زائرین اربعینی را از دیگر برنامه‌های این آستان برشمرد و اشاره کرد سالانه ده‌ها میلیون نفر از سراسر جهان برای زیارت حرم امام حسین(ع) به کربلا مشرف می شوند.

تولیت شرعی آستان مقدس حسینی همکاری حوزه‌های علمیه نجف و قم و دو کشور ایران و عراق را ضروری دانست و اعلام آمادگی کرد با امضای تفاهم‌نامه میان حوزه و عتبه مقدّسه حسینیه، فصل جدیدی از همکاری‌ها آغاز گردد.

آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور هم در این دیدار از حسن تعامل و همکاری‌های میان حوزه علمیه و آستان مقدس حسینی تشکر کرد و از همکاری‌های انجام شده با کنگره علمی امناء‌الرسل در برگزاری همایش تکریم از آیت‌الله خرسان و همایش‌های مربوط به اربعین حسینی و نیز همایش‌های مرتبط با تجلیل از شخصیت‌های بزرگ حوزه کربلا تجلیل کرد.

وی ابراز امیدواری کرد با امضای تفاهم‌نامه مشترک میان حوزه‌های علمیه میان حوزه علمیه قم و عتبه مقدّسه حسینیه ظرفیت‌های علمی و ظرفیت‌های محتوایی میان دو طرف به شکل هم‌افزا با یکدیگر ارتباط داشته باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه در ابتدای این جلسه گزارشی از فعالیت‌های تحوّلی حوزه‌های علمیه ارائه کرد و از عتبه مقدّسه حسینیه جهت همکاری در برگزاری همایش تجلیل از آیت‌الله نائینی و همایش بین‌المللی یکصدمین سالگرد بازتأسیس حوزه علمیه قم دعوت کرد.

آیت الله اعرافی ضمن تبیین جایگاه بلند حوزه علمیه نجف در دنیای اسلام و جهان شیعه و تأکید بر ضرورت حفظ استقلال و عظمت آن، ضرورت اهتمام و توجه به رهنمودهای مرجعیت عظمای حوزه نجف حضرت آیت الله سیستانی را خاطرنشان کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه افزود: افزایش تعامل ایران و عراق و حوزه‌های علیمه قم و نجف مورد تاکید مقام معظم رهبری است و ایشان نسبت به حفظ سنت‌های اصیل حوزوی تاکید دارند.

وی ضمن اشاره به برخی از سیاست‌ها و راهبردهای تحولی حوزه‌های علمیه، یک دوره از آثار دفتر فقه معاصر حوزه را به شیخ عبدالمهدی کربلایی اهدا کرد.

در پایان دیدار، تفاهم‌نامه بین مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و عتبه مقدّسه حسینیه به امضا رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    0 0
    هنوز اقای اعرفی عراق هستن؟؟