دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر / دیدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه بر اهمیت توجه به مباحث مشاوره‌های حوزه خانواده و آسیب های اجتماعی تصریح کرده و گفت:رویکرد دانشگاه علوم پزشکی استان قم در حوزه ناباروری و بحث جمعیت اقدامات ارزشمندی داشته، تقویت حوزه جمعیت نیازمند تسهیل ازدواج و علاج ناباروری‌هاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار با رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم، ضمن تقدیر از خدمات ارزشمند سربازان و سرداران حوزه سلامت، بهداشت و درمان کشور، از توجهات نظام پزشکی به انطباقات وجوه شرعی در حوزه بهداشت و درمان،گفت: توجه به مباحث فرهنگی و دینی در حوزه سلامت از ارزش بالایی برخوردار است.

وی ضمن اشاره به ظرفیت‌های بین المللی شهر مقدس قم، بر لزوم طراحی نگاه‌های کلان راهبردی تصریح نمود و اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی قم، نه تنها در مباحث کار فنی، بلکه در عرصه های نظری، فکری و عملی نیز باید سرآمد حوزه بهداشت و سلامت کشور باشد؛ سرآمدی در بخش‌های فنی، نظری و عملی از الزامات فعالیت در استان قم است.

مدیر حوزه های علمیه ترسیم طرح‌های راهبردی برای حرکت‌های آینده را مهم ارزیابی نمود و اذعان داشت: باید نگاه بلند معطوف به آینده را به صورت عمیق، دقیق و علمی دنبال نمود.

تبیین برنامه هفتم توسعه کشور و تأکید بر تقویت جایگاه ویژه قم در این برنامه از دیگر تصریحات آیت الله اعرافی بود.

وی با تأکید بر این که خدمات رسانی در قم نه تنها با نگاه ملی، بلکه باید فرا سرزمینی دنبال شود، خاطرنشان ساخت: شهر مقدس قم، قطب فکری، معرفتی و اثرگذار در گستره جهانی است؛ نیاز است تا با همیاری و همدلی تمام ارگان‌ها، قم جای پای محکمی را در برنامه هفتم توسعه پیدا کند.

مدیر حوزه های علمیه بر اهمیت توجه به مباحث مشاوره‌های حوزه خانواده و آسیب های اجتماعی تصریح کرده و گفت:رویکرد دانشگاه علوم پزشکی استان قم در حوزه ناباروری و بحث جمعیت اقدامت ارزشمندی داشته، تقویت حوزه جمعیت نیازمند تسهیل ازدواج و علاج ناباروری‌هاست.

آیت الله اعرافی بحث مولّد سازی در حوزه بهداشت و درمان را مورد توجه قرار داد و با بیان این که متأسفانه سیستم‌های اداری ما مبتنی بر نگاه عاشقانه و فنی دنبال نمی‌شود، اظهار داشت: مولدسازی اگر درست و مبتنی بر دانش علمی متخصصان برنامه‌ریزی گردد، قطعا آثار ارزشمندی را به خود خواهد دید.

دکتر مصری رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، در ابتدای این دیدار، با بیان این که در حوزه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و به روز رسانی تجهیزات پزشکی قدم های خوبی برداشته شده است، اظهار داشت: اورهال کردن و نوسازی دستگاه‌های پیشرفته مرکز تحقیقات قم و تقویت حوزه اورژانس استان، از جمله رویکردهای جدید است.

وی گزارشی از عقد تفاهم‌نامه‌های همکاری در راستای تعمیق شبکه های بهداشت و درمان استان ارائه کرد و با بیان این که ۲۱۸۵ تخت بیمارستانی در استان قم فعال است، اظهار داشت: با توجه به برنامه ۱۴۰۲، شهر مقدس قم با کمبود بالغ بر ۶۰۰ تخت بیمارستانی روبرو است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ساخت، تجهیز و تکمیل بیمارستان ۲۵۰ تخته کودکان در استان ارائه نمود و گفت: دانشگاه علوم پزشکی قم در حوزه راه‌اندازی و تقویت پردیس‌های آموزشی رویکردهای ارزشمندی را دنبال نموده است.

وی از تخصصی‌سازی بیمارستان ایزدی قم و راه اندازی کلینک های ناباروری و مراکز جراحی ناظر به حوزه باروری خبر داد و ابرازداشت: امیدواریم با ادغام دانشکده های سلامت و دین، طب سنتی و سلامتکده ها، بتوانیم مؤسسه خدمات آموزشی و پژوهشی تخصصی را راه اندازی نماییم.

دکتر مصری در بخش پایانی سخنان بر اهمیت راه‌اندازی فضای مگا اورژانس پایگاه سلامت تأکید و ضمن ارائه گزارشی از آخرین طرح ها و برنامه های دانشگاه علوم پزشکی استان قم، بر اهمیت راه اندازی کلینیک تخصصی دندان پزشکی و تقویت ارائه خدمات دندانپزشکی، ویژه اعضای سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) تأکید نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha