جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
جلسه طلاب و فضلای شهرستان‌های اهواز، دشت آزادگان، سوسنگرد، بستان، هویزه و کارون

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین بلادیان گفت: استان خوزستان تشنه یک سری تحولات اعم از تحول در تخصصی سازی علوم حوزوی است تا بتوان موج و تحول مثال‌زدنی را در راستای مرجع سازی این حوزه رقم زد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین بلادیان در گردهمایی طلاب و فضلای شهرستان‌های اهواز، دشت آزادگان، سوسنگرد، بستان، هویزه و کارون مقیم حوزه علمیه قم، بر اهمیت پیگیری وظایف و رسالت‌های حوزوی طلاب تأکید کرد و اظهار داشت: امیدواریم با همفکری و همدلی طلاب و اساتید معزز استان بتوانیم رشد و تعالی حوزه علمیه مدارس علمیه و در نهایت فرهنگ دینی شهرها و استان را تقویت نماییم.

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با لزوم برگزاری جلسات مداوم مدیران فرهنگی استان با طلاب و فضلای خوزستانی مقیم قم، تصریح کرد: نظرات، پیشنهادات و دغدغه‌های طلاب عزیز که به‌صورت گروهی و ناظر به ارائه راهکارهای عملیاتی بیان می‌گردد، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مدیر حوزه علمیه استان خوزستان احصای راهکارهای عملیاتی برای پیشبرد مسائل حوزه و استان را بسیار مهم ارزیابی نمود و اذعان داشت: استان خوزستان تشنه یک سری تحولات اعم از تحول در تخصصی سازی علوم حوزوی است تا بتوان موج و تحول مثال‌زدنی را در راستای مرجع سازی این حوزه رقم زد.

حجت الاسلام والمسلمین بلادیان افزود: حوزه علمیه خوزستان در دانش‌ها و مسائل متعدد اعم از علوم اسلامی، علوم انسانی، فلسفه‌های مضاف و علوم مطالعات اسلامی و ... می‌تواند پیشگام باشد.

وی با بیان این‌که ناظر به رویکردهای بین‌المللی حوزه‌های علمیه باید کارهای جدی‌تری دنبال شود، تصریح کرد: ظرفیت ستادی حوزه‌های علمیه کفاف سیل عظیمی که باید با شتاب مضاعفی دنبال شود را نمی دهد؛ لذا باید رویکردهای جهادی را در دستور کار قرار دهیم.

زمینه‌های تعامل مباشری طلاب و مردم بیش‌ازپیش موردتوجه قرار گیرد/ حوزه خوزستان تشنه تحول است

مدیر حوزه علمیه خوزستان با بیان این‌که ظرفیت‌های استان آماده حضور و نقش‌آفرینی طلاب معظم است، اظهار داشت: ظرفیت‌های استان خوزستان برای ارتباط و بهره‌گیری از طلاب ارجمند بسیار بالا بوده و هدفمندسازی ارتباطات حوزوی نیازمند ارائه طرح‌های عملیاتی راهبردی است.

حجت الاسلام والمسلمین بلادیان در بخش دیگری از سخنان خود و در پاسخ به برنامه‌ها و چشم‌انداز مدیریت حوزه علمیه استان نسبت به نیازهای فرهنگی استان، بر اهمیت تقویت و ارتباط طلاب و فضلای مقیم استان و طلاب حوزه علمیه قم تأکید نمود و تصریح کرد: همه طلاب که با دغدغه رشد اخلاقی، علمی و مهارتی در وادی فعالیت‌های حوزوی ورود نموده اند، باید خود را مصداق آیه نفر دانسته تا بتوانند آثار و خدمات ارزشمندی را در یاری دین الهی رقم بزنند.

وی با بیان این‌که نگاه طلاب و فضلای منطقه و مقیم حوزه قم باید مبتنی بر نگاه کلان رسالتی حوزه‌های علمیه دنبال شود، اظهار داشت: همواره باید قدردان طلاب مستقر در استان و میدان‌داری سنگربانان فرهنگ دینی بوده و به صورت توأمان از ظرفیت استعدادهای درخشان طلاب علوم دینی در بهبود روندهای تبلیغ غافل نشویم.

مدیر حوزه علمیه خوزستان بر اهمیت فعال‌سازی ظرفیت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و فراهم شدن بستر حضور و نقش‌آفرینی طلاب مقیم قم تأکید نمود و اذعان داشت: بهره‌گیری از ظرفیت استادی طلاب و فضلای تراز استان قم، همواره از پیش‌نیازهای مبرم حوزه استان است.

حجت الاسلام والمسلمین بلادیان در ادامه گزارشی از خدمات سخت‌افزاری و راه‌اندازی فراهم‌سازی پیش‌نیازهای تقویت فرهنگ دینی در استان ارائه کرد و ابراز داشت: باید بسترها و زمینه‌های تعامل مباشری طلاب و مردم بیش‌ازپیش موردتوجه قرار گیرد.

زمینه‌های تعامل مباشری طلاب و مردم بیش‌ازپیش موردتوجه قرار گیرد/ حوزه خوزستان تشنه تحول است

وی در پاسخ به سوالی دیگر با بیان این‌که مشتاقانه منت دار حضور و بهره‌گیری از سرمایه‌های ارزشمند طلاب و استعدادهای این عزیزان در بهبود فعالیت‌های فرهنگی استان هستیم، به نحوه انتصاب و انتخاب مدیران مدارس علمیه استان اشاره و بحث ارزیابی‌های تخصصی در این راستا را مورد توجه قرار داد و گفت: پرونده تکمیلی مدیران مدارس در حوزه استان تنظیم و برای ارزیابی و اخذ مصاحبه به مدیریت حوزه علمیه قم ارسال می‌گردد.

مدیر حوزه علمیه خوزستان گزارشی از چشم‌انداز حوزه استان در راه‌اندازی ۱۵ رشته تخصصی و ۱۸ مهارت دانش‌افزایی ارائه نمود و اظهار داشت: رشته‌های تخصصی چون تفسیر، تاریخ، علوم اجتماعی و ... از ضرورت‌ها و پیش‌نیازهای حوزه استان خوزستان است.

حجت الاسلام والمسلمین بلادیان ضمن ارائه توضیحاتی در رابطه با قالب‌های متعدد فعالیت‌های تبلیغی طلاب و فضلا و با تأکید بر این‌که حوزه‌های علمیه باید جایگاه خود را در مقالات و تحقیقات حاکمیتی پیدا کند، اظهار داشت: حوزه‌های علمیه باید بسترهای زمینه‌ساز پوشش دانش‌های اجتماعی ناظر به نگاه اسلامی را در خود تقویت نمایند.

وی ضمن اشاره به ظرفیت‌های جغرافیایی حوزه استان و با تأکید بر این‌که کمتر استانی در کشور از چنین ظرفیت بین‌المللی برخوردار است، تصریح کرد: طلاب حوزه‌های علمیه باید خود را به تخصص و مهارت‌های مختلف فرهنگ اجتماعی بیارایند؛ توانمندسازی پژوهشی از جمله زمینه‌های بسترسازی است که باید بیش‌ازپیش مورد توجه قرار گیرد.

مدیر حوزه علمیه خوزستان در بخش پایانی سخنان خود ضمن ارائه گزارشی از فعالیت معاونت‌های مختلف حوزه علمیه استان خوزستان، نظارت میدانی بر فعالیت مدارس را از جمله رویکردهای جدید حوزه استان برشمرد و اذعان داشت: نظارت و ارزیابی مدارس باید به‌صورت دقیق و مبتنی بر نگاه عادلانه دنبال و بررسی مشکلات و دغدغه‌ها همواره در دستور کار قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha