شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ی

حوزه / امام جمعه کاشان گفت: اُنس با امام زمان(عج) در برنامه‌های فرهنگی سرلوحه فعالیت‌ها باشد تا نسل نوجوان و جوان با امام زمان (عج) مأنوس شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی شب گذشته در جلسه ستاد اوقات فراغت کاشان، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در ۱۴ خرداد، مسیر و محور تمام فعالیت‌های جریان فکری فعالین و مجریان فرهنگی و نیز مسئولین را مشخص نمودند که عبارتست از، ارتقاء ایمان به‌خدا و امید آفرینی در جامعه.

امام جمعه کاشان بر لزوم هم‌افزایی بین دستگاه‌ها جهت در اختیار گذاشتن امکانات و سالن‌های ورزشی به ستاد اوقات فراغت تأکید کرد و گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی نحوه استفاده کانون‌های فرهنگی و پایگاه‌های بسیج از امکانات آن دستگاه در تابستان و همچنین در طول سال را مشخص نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خاطرنشان کرد: دفتر امام جمعه، مسئولین ارکان مسجد و کسانی که در مسجد فعالیت فرهنگی می‌کنند را جهت هم‌افزایی و رفع ناهماهنگی‌های احتمالی دعوت نموده تا امور فرهنگی در تابستان بهتر و با سرعت بیشتر انجام گیرد.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه باید در راستای ارتقاء ایمان و امیدآفرینی در جامعه حرکت کنیم، اظهار کرد: دو مولفه، اصول اعتقادات و ایمان به امام زمان(عج) که هم مربوط به جنبه اعتقادی است و هم امید بخش است، باید در برنامه ریزی‌ها مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی ادامه داد: در ابتدای سوره بقره، خداوند اولین وصف مومنون را ایمان به غیب می‌داند، «الَّذِینَ یُؤْمِنُونَ بِالْغَیْبِ». در ذیل این آیه نیز روایت داریم که منظور از غیب، حجت غائب است، لذا بسیار مهم است که بتوانیم ایمان به غیب را در دل‌ها گسترش دهیم که بسیاری از مشکلات را ایمان به غیب حل می‌کند.

نماینده ولی فقیه در کاشان، با بیان اینکه نباید از امام زمان(عج) غفلت کنیم، خاطرنشان کرد: اُنس با امام زمان(عج) در برنامه‌های فرهنگی سرلوحه فعالیت‌ها باشد تا نسل نوجوان و جوان با امام زمان (عج) مأنوس شوند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha