دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سردار حسن مفخمی

هشدار سردار مفخمی به هنجارشکنان و مخلان نظم و امنیت با شیطنت و دروغ پردازی رسانه های معاند و ضدانقلاب روبرو شد و آن را به حجاب و عفاف نسبت دادند، در حالی واقعیت ماجرا چیز دیگری است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ساری، کلیپی از سردار حسن مفخمی فرمانده جدید انتظامی استان مازندران در فضای مجازی دست به دست شد که او در حاشیه اجرای طرح محله‌محور و رزمایش فرهنگی اجتماعی سالم‌سازی سواحل دریا به یکی از افسران پلیس می گوید: در این استان و این شهرستان‌های ما، خدای ناکرده کسی خواست ناهنجاری کند به حکم قانون گردنش را بشکنید پاسخش هم با من.

واقعیت ماجرا:

این هشدار سردار مفخمی به هنجارشکنان و مخلان نظم و امنیت با شیطنت و دروغ پردازی رسانه های معاند و ضدانقلاب روبرو شد و آن را به مسأله حجاب و عفاف نسبت دادند، در حالی که فرمانده پلیس مازندران در حاشیه اجرای طرح محله محور و رزمایش فرهنگی اجتماعی سالم‌سازی سواحل حین بازدید به کانکسی می‌رسد که چند نفر از سارقان موتورسیکلت و زورگیران دستگیر شده جاده هراز در آن بودند و به دلیل حضور خبرنگاران و عکاسان و به منظور حفظ آبروی این افراد و انتشار نیافتن تصاویر آنها درب کانکس بسته شد و سردار به سمت آن رفته و با صدای رسا خطاب به این افراد و مخلان نظم و امنیت عمومی و آرامش مردم هشدار داد که در کلیپ زیر مشاهده می کنید.

سیدجعفر ساداتی معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس مازندران هم در این زمینه با اشاره به انتشار کلیپی در شبکه‌های اجتماعی از سردار مفخمی فرمانده جدید انتظامی استان، گفت: در حاشیه اجرای طرح محله محور و رزمایش فرهنگی اجتماعی طرح سالم‌سازی سواحل دریا، سردار مفخمی در جمع خبرنگاران به هنجارشکنان و مخلان نظم و امنیت هشدار جدی داد که با حکم قانون با آنان برخورد خواهد شد.

وی تصریح کرد: برخورد قانونی با هنجارشکنان و مخلان امنیت جامعه اعم از اراذل و اوباش، عربده‌کشان، سارقان زورگی، سارقان به عنف، قاچاقچیان موادمخدر، مزاحمان نوامیس مردم و ... وظیفه ذاتی و قانونی پلیس است و برای تامین امنیت شهروندان به وظایف خود درچارچوب قانون، مقتدرانه عمل خواهد کرد.

انتهای پیام ۳۱۳/۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • چند نکته مهم IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
    7 0
    در این‌باره نکات زیر قابل تأمل است: ۱. این‌که روابط‌عمومی نیروی انتظامی مازندران اعلام کرده منظور سردار از ناهنجاری، مفسدان اقتصادی و سارقان و قاچاقچیان مواد مخدر بوده‌اند نه بی‌حجاب‌ها، نشان می‌دهد که خودشان هم متوجه ادبیات نامناسب و تحریک‌آمیز به‌کار رفته شده‌اند و خواسته‌اند فضا را مدیریت کنند؛ بازهم خوب است و البته بجاست درباره مفسدان اقتصادی و سارقان و قاچاقچیان در جایی جز سواحل خزر صحبت کنند تا این‌گونه باعث سوءتفاهم نشود! ۲. این‌که یک فرمانده عالی‌رتبه که قاعدتاً باید حافظ قانون باشد، این‌گونه در روز روشن به شکستن گردن دستور می‌دهد، بسیار شگفت‌انگیز و شرم‌آور است چرا که در هیچ قانونی، شکستن گردن -حتی گردن سارقان- وجود ندارد و ایشان دستور به امر غیرقانونی داده است. وانگهی، پلیس، حتی اگر درجه‌اش سرتیپ و جایگاهش فرماندهی انتظامی استان باشد، حق صدور حکم ندارد و این مهم، صرفاً با دادگاه صالح است. ۳. ایشان گفته که گردن را بشکنید پاسخش با من. اگر همین فردا یک درجه‌دار، گردن یک دزد را بشکند، آیا آن درجه‌دار می‌تواند در دادگاه بگوید که من شکستم ولی فرمانده جوابگو است؟ معلوم است که خیر؛ به این پدیده در علم حقوق می‌گویند امر غیرقانونی از آمر قانونی که غیرمطاع است. واقعاً چرا یک فرمانده باید این‌گونه نیروهای تحت امرش را به امر غیرقانونی بخواند؟ آن هم در علن! و خفا را الله اعلم! ۴ - ممکن است بگویند منظور از شکستن گردن، برخورد قاطع بوده است و فقط ادبیاتش قشنگ نبود و استناد کنند که گفته است "به حکم قانون". اگر منظور برخورد قانونی بوده، چه نیازی است به تأکید بر "پاسخش با من"؟ برخورد قانونی، اساساً بازخواست و مسئولیتی را متوجه کسی نمی‌کند که آقای فرمانده این‌گونه با ایثارگری(!) مسئولیت‌اش را به گردن گرفته است.
    • منظور عام IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
      0 3
      منظور همان طور که در سخن قاطع ایشان پیدا هست، اما است، هم مفسدان اقتصادی و هم مفسدان فرهنگی، هم سارقان مالی و هم دزدان عرضی و ... را شامل می شود
    • تصحیح IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      0 33
      منظور همان طور که در سخن قاطع ایشان پیدا هست، عام است، هم مفسدان اقتصادی و هم مفسدان فرهنگی، هم سارقان مالی و هم دزدان عرضی و ... را شامل می شود
    • یعنی IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      0 32
      پاسخش با من یعنی اگر کسی گفت چرا در مورد سارقان عرضی، مسببان تزلزل خانوادگی، باعثان اعوجاج و انحراف جنسی جوانان و ... قاطعانه برخورد کردید، من با تکیه بر قانون جوابش رو می دم. همین.
  • حمید IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
    0 3
    سردارمفخمی ی مرد واقعیست برخورد قاطع با هنجارشکنان م ترویج کنندگان فحشا بسیار لازمه(گردنشکستن کنایه از برخورد قاطعانه)
    • حکم رگ گردن CA ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
      0 33
      آری! سرداران ما مردهای واقعی هستند! خانم زینب سلیمانی گفت (https://irna.ir/xjCqS4) رهبر انقلاب برای حاج قاسم سلیمانی حکم رگ گردن را داشت و او خود را حقیقتاً سرباز مردم ایران و رهبری می‌دانست. سردار سلیمانی گقت (https://www.aparat.com/v/BvzNT):« امام، رضوان الله تعالی علیه، رحمة الله علیه، که خداوند او را با انبیاء و اولیا قرین رحمت کند، حق بزرگی به گردن همه‌ی ما و شما دارد. امام کاری کرد کارستان. هیچ عالمی در تاریخ شیعه، هیچ مرجعی در تاریخ شیعه، نه دیروز و نه امروز، قادر نبود کاری که امام انجام داد، انجام دهد. امام در اوج ناباوری، حتی در زمان مخالفت بعضی از برجستگان عالم تشیع، امام تاسیس حکومت اسلامی را در فکر پروراند و در اولین فرصت به مورد اجرا گذاشت.» آری! سردار مرد واقعیست و برخورد قاطع با هنجارشکنان و ترویج کنندگان فحشا بسیار لازمه! سردار قاآنی گفتند (http://fna.ir/f1w3vm) شاگردان مکتب شهید سلیمانی اول استخوان آمریکایی‌ها را خرد و سپس آن‌ها را از منطقه اخراج می‌کنند! دشمن ما که عهد و پیمان نمی فهمد! نمی فهمد عهد و پیمان میلیون ها قاسم سلیمانی (که هم بهجت و خادم و گمنام هستند!) در جهان یعنی چه! موسای انقلاب با چه زبانی بگوید عصای مقاومت که دریا شکافت با اوست؟ حضرت آقا گفتند بدانید خدا با ماست 🇮🇷🌏🇵🇸! پاسخ شهادت سردار قاسم سلیمانی، دندان شکن خواهد بود (https://irna.ir/xjwLDw)!
  • ضرورت قانون‌مندی IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
    68 1
    محمد درویش‌زاده قاضی پبشین دیوان‌عالی کشور و رئیس پژوهشکده حقوق و قانون، در روزنامه اطلاعات نوشت: ضرورت برخورد با جرایم خشن و ضرورت پلیس مقتدر و قانونمند بر کسی پوشیده نیست؛ اما پلیس زورگو و ناقض قانون در فرهنگ و جامعه ما هیچ جایگاهی ندارد و این‌گونه رفتارها می‌تواند مشمول جرم «ایجاد جو بدبینی مردم نسبت به نیروهای مسلح» باشد. اصولاً برخی اعمال و رفتارها برای آحاد نیروهای مسلح به صورت خاص جرم‌انگاری شده‌اند؛ از جمله عنصر قانونی جرم مزبور در ماده ۵۵ قانون مجازات جرائم و مجازات نیروهای مسلح آمده و تصریح می‌کند: هر نظامی‌ای که با اقدامات خلاف شئونات نظامی، به هر نحوی از انحاء موجبات ایجاد بدبینی مردم را نسبت به نیروهای مسلح فراهم نماید، به حبس از دو ماه تا یک سال محکوم می‌شود.» عنصر مادی این جرم می‌تواند هر گونه فعل یا ترک فعلی باشد که موجبات بدبینی مردم به نیروهای مسلح را فراهم کند. در این راستا مصادیقی در حافظه و رویه قضایی دادسرای نظامی تهران وجود دارد؛ از جمله زمانی یک سخنران به همین اتهام – به خاطر مطالبی که درباره ارتش مطرح کرده بود- مورد تعقیب کیفری قرار گرفت. به لحاظ تخصصی این جرم از جرایم مطلق است، یعنی تحقق این جرم مقید به حصول نتیجه نیست. به عبارت دیگر، لازم نیست که مردم به نیروهای مسلح بدبین شده‌ باشند؛ بلکه همین مقدار که عملِ شخصِ نظامی به گونه‌ای باشد که بتواند موجبات بدبینی را فراهم کند، جرم مزبور محقق شده است و لازم نیست عملاً بدبین‌شدن مردم به نیروهای مسلح هم اتفاق بیفتد. عنصر معنوی این جرم هم سوءنیت عام است و نیاز به وجود سوءنیت خاص ندارد؛ یعنی لازم نیست قصد مرتکب برای ضرر رساندن به نیروهای مسلح به صورت خاص احراز شود. علاوه بر این‌ها ایجاد جو بدبینی نسبت به نیروهای مسلح از مصادیق تخلف انضباطی آن‌ها نیز است. لذا مطابق ماده ۱۳۶ قانون مزبور رسیدگی به تخلف نظامیان از نظر انضباطی توسط فرماندهان و مسئولان نیروهای مسلح انجام می‌شود و آن‌ها مکلف به اعلام جرم به دادسرای نظامی نیز هستند. امید آن‌که مقامات قضایی با پیش‌بینی آموزش‌های ضروری برای ضابطان و به‌ویژه برای فرماندهان عالی‌رتبه و نظامیانی که رفتار و گفتارشان انعکاس رسانه‌ای دارد و نیز با جدیت در نظارت قضایی، تدبیری بیندیشند تا این‌گونه نگرش‌‎ها در فضای ذهنی و رفتاری ضابطان، قانون‌مند شود.
    • اجتهاد در مقابل نص! IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      0 40
      مثل این که اجتهاد در مقابل نص فقط در صدر اسلام نبوده است، بابا وقتی میگه گردن شکنی قانونی یعنی چه؟ جنابی که سالها سمت قضاوت داشتی، گردن کشی یعنی چه؟ هر معنایی برای اون کردی طبق همون این جا هم معنی کن. اگر کسی که تازه وارد زبان فارسی شده باشد و از محاورات عرفی ما خبر نداشته باشد برداشت اشتباه داشته باشد یه چیزی اما شما چرا؟!
    • اولیات بلاغی IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
      0 30
      خیلی جای تاسف هست که کسی سالها در قوه قضائیه دارای سمت بوده باشد حتی اقدام به تالیف کتاب کرده و کتابش هم متن درسی شده باشد، آخرش هنگام قضاوت در باره یک واژه به خاطر ضعف مفرط در علوم بلاغی، عجایب المطالبی بنگارد؟! از مردم کوچه و بازار بپرسیم گردن کشی و گردن شکنی یعنی چه بهمون نمی خندند؟ نمی گند این آقا از کجا اومده که از گپ و گفت های معمولی هم اطلاع نداره؟
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
    32 0
    سخنان فرمانده انتظامی مازندران درباره شکستن گردن هنجارشکنان، ادبیات خوبی نبوده است.‌ این ادبیات در شأن یک فرمانده نبوده است.‌
    • یادآوری IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
      32 0
      این سخن از حجت‌الاسلام والمسلین محمد مصدق، معاون اول قوه قضاییه است که امروز در نشست خبری گفت.
    • ؟ IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
      3 0
      خب جناب مصدق از زمان بروز پدیده بی حجابی کجا بوده اند؟ چرا واکنش از ایشان مشاهده نمی شود؟ یعنی ایشان نمی دانند گردن شکنی قانونی یعنی چه؟ وقتی کنار یک واژه قرینه آورده می شود دیگر برداشت نادرست چرا؟
  • زیبا IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    21 0
    آخه دل انگیز کجای قانون گفته که باید گردن دزدان و زورگیران را شکست؟
    • اظهر البدیهیات IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      0 40
      آخه مومن گردن کشی یعنی چه؟ هر سبکی اون رو معنی کردی این رو که مقابلش هست هم معنی کن. ما شدیم مثل اون هایی که "علی العرش استوی" رو می گفتن یعنی خدا کرسی داره روش میشینه!
    • ؟! IR ۰۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
      0 20
      یعنی بایستی خشک به قانون نگاه کرد؟! با مجازات قرآن چه می کنید؟ اصلا اگر مجاز رو از کلام بگیریم زیبایی برایش می ماند؟ حقوق دان اگر از بلاغات کلامی خبر نداشته باشد همین می شود که امثال شما نوشته و اعتراض می کنید.