دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
طرح نشاط معنوی

حوزه / حجت‌الاسلام آسوده گفت: هم‌زمان با طرح تابستانی نشاط معنوی که از اول تیرماه آغاز می‌شود ویژه‌برنامه جشن «ولایت علوی، اکمال دین نبوی» در خراسان شمالی اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی با اشاره به آغاز طرح نشاط معنوی از اول تیرماه، اظهار داشت: طرح تابستانی «نشاط معنوی» از اول تیرماه آغاز و تا سی و یکم مردادماه ۱۴۰۲ به مدت دو ماه ادامه دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی افزود: طرح نشاط معنوی در دو گروه خواهران و برادران و برای سه رده سنی کودکان، نوجوانان و جوانان ۸ تا ۱۸ سال برنامه‌ریزی‌شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در طرح نشاط معنوی، ادامه داد: در این طرح تابستانی برنامه‌هایی مانند آموزش مهارت‌های خیاطی، نقاشی روی پارچه، تزئین و چیدمان منزل، آشپزی و سفره‌آرایی، تولید محصولات خانگی، بافتنی، عروسک بافی، گلیم‌بافی برای دختران و همچنین مهارت‌های احکام و عقاید، قرآنی، خوشنویسی با خودکار، نویسندگی، آموزش رایانه و امور مربوط به آن (فتوشاپ، پاورپوینت، اکسل، تایپ و …)، مداحی، سرود و تواشیح برای پسران پیش‌بینی‌شده است.

حجت‌الاسلام آسوده تصریح کرد: در طرح تابستانی نشاط معنوی کلاس‌های آموزشی معارفی شامل روخوانی، روان‌خوانی و حفظ قرآن کریم، احکام و تجوید الصلاه، آداب اجتماعی و شناخت فضای مجازی توسط مُبلغین و دانشجویان علوم قرآنی برگزار می‌شود؛ همچنین آموزش مهارت‌های ده‌گانه زندگی شامل مدیریت هیجان و کنترل خشم، ارتباطات مؤثر، حل مسئله و تصمیم‌گیری، مدیریت استرس و غیره توسط مربیان سبک زندگی برگزار می‌شود.

وی با معرفی امامزادگان شاخص طرح نشاط معنوی در سال جاری، اضافه کرد: ازجمله امام زادگان شاخص طرح نشاط معنوی در استان خراسان شمالی امامزاده سیدعباس‌بن موسی بن جعفر (ع) در بجنورد، امامزاده‌ حمزه رضا (ع) در شیروان، امامزادگان سید جعفر(ع) سیاه‌ دشت و محمد(ع) در روستای چوکانلوی شهرستان فاروج، امامزاده سید جعفر (ع) در اسفراین و فخرالدین (ع) ایور و امامزاده زین‌العابدین (ع) سنخواست در شهرستان‌های گرمه و جاجرم هستند.

حجت‌الاسلام آسوده خاطرنشان کرد: در طرح نشاط معنوی و سایر طرح‌های فرهنگی و مذهبی در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه استان که با محوریت و رویکرد قرآنی برگزار می‌شود برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و تفریحی برای دانش آموزان با حضور مربیان و مبلغین اعزامی اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: طرح نشاط معنوی در تابستان امسال باهدف غنی‌سازی اوقات فراغت تابستانی نوجوانان و دانش آموزان در ۱۰ بقعه متبرکه شاخص استان برگزار می‌شود و در این طرح از ظرفیت مبلغان بومی استان و همچنین از ظرفیت مبلغان قم و مشهد استفاده می‌شود.

حجت‌الاسلام آسوده گفت: یکی از راهکارهای مؤثر در ایجاد آرامش و سلامت روانی خانواده و جامعه غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان بوده و این مهم در کاهش و پیشگیری از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی نقش مهمی ایفا می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، اظهار کرد: سال گذشته بیش از هزار نفر در طرح نشاط معنوی استان خراسان شمالی شرکت کردند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha