یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سفر مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه به کردستان

مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور در جریان سفر دو روزه به کردستان از مدارس علمیه استان بازدید و با اساتید، طلاب و مدیران استان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین حسین رحیمیان در جریان بازدید دو روزه از مدارس علمیه استان کردستان، در مدارس علمیه حضرت ولی عصر(عج) شهر سنندج، امام صادق علیه السلام قروه، حضرت ولی عصر(عج) و امام صادق علیه السلام بیجار و امام محمد باقر علیه السلام کامیاران و مدیریت و مرکز خدمات حوزه استان، حضور یافت.

ببینید:

تصاویر سفر مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه‌های علمیه به کردستان

مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه کشور در این بازدیدها از نزدیک با دغدغه‌ها، مشکلات، انتقادات و پیشنهادات اساتید، مسئولان و طلاب مدارس علمیه استان آشنا شد و طی جلسات و دیدارهای فشرده و متعدد، نیازها و وضعیت حوزه علمیه استان را مورد بررسی قرار داد.

وی شرایط استان کردستان را شرایط ویژه‌ای توصیف کرد و ابراز داشت: اگر چه هر منطقه‌ای مشکلات و شرایط مختص به خود را دارد و به طور کلی کار در عرصه فعالیت‌های روحانیت دشوار است، اما کار در استان کردستان نسبت به بسیاری از مکان‌های دیگر دشوارتر است.

یک خبر خوش برای اساتید

حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان با اشاره به مشکلات معیشتی طلاب و اساتید افزود: دغدغه معیشت، دغدغه اول بسیاری از مسئولان، اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه خصوصا در شهرستان‌هاست و به همین منظور نیز مصوبه‌ای در خصوص افزایش حق الزحمه اساتید با نگاه ویژه به شهرستان‌ها و مناطق محروم به تصویب رسیده است که به زودی به مرحله اجرا خواهد رسید.

وی ادامه داد: برای معیشت طلاب نیز گام‌های خوبی در شورای عالی و مرکز خدمات برداشته شده است و امیدواریم که بتوانیم تا حد زیادی به دغدغه‌های موجود پاسخ مثبت دهیم و در جهت حل مشکلات گام برداریم، چرا که اساسا وظیفه ما تلاش در جهت رفع این دغدغه‌هاست.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان، استفاده و بکارگیری اساتید پرتوان و با نشاط را سبب ایجاد انگیزه در میان طلاب و عامل موفقیت آن‌ها در آینده ارزیابی کرد و اظهار داشت: وجود اساتید مسلط به مباحث علمی و با نشاط می‌تواند فضای مدرسه را به گونه‌ای تغییر دهند که بتوان با بسیاری از مشکلات دیگر کنار آمد. بنابراین اساتید باید پیوسته در جهت ارتقاء سطح علمی و مهارتی خود تلاش کنند و هرگز از تحصیل غافل نشوند.

برگزاری اردوهای علمی، توجه به معنویت و اخلاق در کنار تحصیل و سرمایه گذاری بر روی دروس مقدماتی حوزه از دیگر توصیه‌های مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه کشور به مسئولان و مدیران حوزه‌های علمیه استان کردستان بود.

وی همچنین در جریان بازدید از مدارس علمیه مختلف استان کردستان در جمع طلاب این مدارس حضور یافت و به ارائه توصیه‌هایی به طلاب جوان پرداخت.

استفاده از فرصت‌ها و غنیمت شمردن فرصت جوانی، جدی گرفتن تحصیلات خصوصا در سال‌های اولیه، لزوم مهارت آموزی و استعداد سنجی، افزایش مطالعات جهت آمادگی برای پاسخگویی به شبهات مختلف و تلاش در جهت کسب رضایت الهی، از جمله توصیه‌های حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان به طلاب مدارس مختلف استان بود.

مدیران و مسئولان حوزه‌های علمیه استان کردستان نیز گزارشی از برنامه‌ها، مشکلات، چالش‌ها و وضعیت فرهنگی – اجتماعی استان ارائه کردند و ضمن تأکید بر لزوم انجام رسالت‌های اجتماعی حوزه علمیه، مقابله با هجمه رسانه‌ای دشمن علیه روحانیت و تربیت طلاب اثرگذار، از حضور مسئولان عالی حوزوی در این استان ابراز خشنودی و خرسندی کردند و آن را مایه امید و انگیزه دانستند.

کمبود منابع مالی، مشکلات عدیده‌ی اقتصادی، معیشتی و مسکن، حضور کم تعداد روحانیون در استان، نیاز به تأسیس مراکز تخصصی حوزوی، کمبود وسائل کمک آموزشی، نیاز به تجهیز کتابخانه مدارس، مشکلات مربوط به بیمه اساتید و کارکنان، لزوم هماهنگی کتب درسی با نیازهای خاص منطقه، لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی به منظور تقویت بنیه علمی – مهارتی اساتید، لزوم فعال کردن و ساماندهی گروه‌های جهادی و تبلیغی، نیاز به حضور اساتید اخلاق، لزوم تأمین امکانات ورزشی برای طلاب و مسائل مربوط به موقوفات، از جمله مسائلی بود که اساتید، مسئولان و طلاب حوزه‌های علمیه این استان، در طی جلسات مختلف مطرح کردند.

برگزاری دیدارهای خصوصی با طلاب علاقه‌مند و تجلیل از اساتید و طلاب برگزیده استان از دیگر برنامه‌های مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور در جریان بازدید از حوزه‌های علمیه استان کردستان بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha