یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
بحرین

حوزه/ "انجمن حقوق بشر بحرین" نقض مکرر آزادی رفت و آمد توسط مقامات بحرین در "شهرک الدراز" علیه شهروندانی که مایل به اقامه بزرگترین نماز جمعه در این کشور هستند را محکوم کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، "انجمن حقوق بشر بحرین" نقض مکرر آزادی رفت و آمد توسط مقامات بحرین در "شهرک الدراز" علیه شهروندانی که مایل به اقامه بزرگترین نماز جمعه در این کشور هستند را محکوم کرد.

این انجمن در اظهار نظری در حساب کاربری خود در توییتر اعلام کرد: برای دومین هفته است که نقض آزادی تردد در ورودی های شهرک الدراز ادامه دارد و این اقداماتی است که شهروندانی را که مایل به اقامه نماز جمعه در مسجد امام صادق (علیه السلام) هستند، هدف قرار می دهد. این اقدام همزمان با کمپین های رسمی تحریک آمیز علیه گفتمان دینی در فضای رسانه ای در انحصار دولت انجام می گیرد. این کمپین‌ها سخنرانی‌هایی را هدف قرار می‌دهند که آزادی مذهب و اعتقادات و آزادی بیان را مطابق با قوانین بین‌المللی تضمین می‌کنند.

انجمن حقوق بشر بحرین با اشاره به اینکه «شیخ فاضل الزاکی» که قبل از اقامه نماز جمعه مطالب فقهی بیان می کرد، این هفته از ورود «شیخ الزاکی» به «شهرک الدراز» ممانعت به عمل آوردند، گفت: بازگشت این اقدامات پس از پایان روز جمعه دستگیری خودسرانه شیخ محمد صنقور از سرگرفته شد که هنوز مصونیت سیاسی را برای کسانی که در گسترش بیشتر سخنان نفرت آمیز در سال‌های گذشته دست داشته‌اند، فراهم می‌کند.

این انجمن تاکید کرد که آزار و اذیت و تبعیض طایفه ای سیاست همیشگی دولت بحرین است و می‌تواند برای اهداف سیاسی و تلافی‌جویانه، توسعه و نوسازی شود، مانند بستن درب «مرقد و مسجد صعصة ‌بن صوهان» در میان سکوت اداره اوقاف جعفری.

انجمن حقوق بشر خاطرنشان کرد: شهرک الدراز در سال‌های گذشته و قبل از پایان حصر خانگی رهبر نهضت اسلامی بحرین، آیت‌الله شیخ عیسی احمد قاسم، شاهد محدودیت‌های آزادی تردد بوده است.

این انجمن در پایان گفت: وزارت کشور با دستگاه‌هایی مانند اداره کل بازپرسی و ادله کیفری آمادگی تسریع در اجرای سیاست‌های سرکوب سیاسی را دارد که به دستگیری خودسرانه و محدود کردن آزادی و تحریک بی وقفه برای تضعیف آزادی بیان به بهانه «عقلانی کردن گفتمان دینی» که یکی از قوانین سست است، منجر شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha