یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مرقد صعصعه بن صوحان

حوزه/ سازمان دموکراسی و حقوق بشر "سلام" از مقامات آل خلیفه خواست از حرم صعصعة بن سوهان که سال ها پیش توسط مقامات آل خلیفه بسته شده بود، محافظت کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، سازمان دموکراسی و حقوق بشر "سلام" از مقامات آل خلیفه خواست از حرم صعصعة بن سوهان که سال ها پیش توسط مقامات آل خلیفه بسته شده بود، محافظت کنند.

سلام در گزارشی که در حاشیه کنفرانسی که در فضای مجازی برگزار کرد، به حفاظت از این مکان باستانی و حفظ محتویات آن دعوت کرد و خواستار شناسایی و معرفی طرف های مسئول خرابکاری، تخریب و دزدی در این مرقد، شد.

سازمان سلام همچنین عدم اتخاذ تدابیر مسئولین ذیربط برای جلوگیری از تکرار حمله و تخریب این مکان باستانی تا به امروز را محکوم کرد و تاکید کرد که این امر ادامه رفتارهای تبعیض آمیز دولت به ویژه در خصوص حقوق دینی است.

این گزارش اشاره کرد: مرقد صعصعه بن صوحان یکی از قدیمی‌ترین بناهای اسلامی در بحرین است که نمایانگر یک بنای مذهبی و تاریخی در این کشور است و در طول تاریخ خود با مجموعه‌ای از خرابکاری، تخریب، تجاوز و به حاشیه بردن، همراه بوده است.

این سازمان به نوبه خود بر لزوم افزایش آگاهی و آموزش جامعه در مورد اهمیت حفظ میراث فرهنگی و افتخارآفرینی به این آثار تاریخی در کشور تاکید کرد.

سازمان سلام از مقامات آل خلیفه خواست تا به توافقات بین المللی و قوانین محلی که آزادی دینی و حق عبادت و انجام مناسک را تضمین می کند، پایبند باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha