دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
1

حوزه/مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از برگزاری کلاس های مختلف هنری در مدارس علمیه قم با حضور اساتید مجرب خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، عموزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در نشستی با مدیرعامل شهرک مهدیه حوزه علمیه قم گفت: با توجه به اینکه بین مقوله هنر و حوزه های علمیه یک پازل و فضای خالی وجود داشت به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه مقرر شد دوره های آموزشی در مدارش علمیه برای طلاب برگزار شود که مورد استقبال مدیر حوزه های علمیه نیز قرار گرفت.

وی با اشاره به برگزاری نشست های مختلف در این خصوص گفت: در حال حاضر تعدادی از مدارس علمیه در مقاطع مختلف تحصیلی به صورت پایلوت انتخاب شده اند تا با حضور اساتید مجرب، این دوره ها به صورت رایگان برگزار شود.

عموزاده با اشاره به عناوین برخی از این کلاس ها افزود: کتابت قرآن، تذهیب، سینما، دوره های مختلف فیلم سازی، کارگردانی، ساخت کلیپ، پادکست، هنرهای تجسمی و... از جمله آموزش هایی است که برای این دوره ها در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شهرک مهدیه حوزه علمیه قم نیز در این جلسه ضمن استقبال از ارائه آموزش های هنری به طلاب با اشاره به ظرفیت های شهرک مهدیه گفت: بیش از سه هزار طلبه ایرانی و غیر ایرانی در این شهرک زندگی می کنند که خود یک ظرفیت عظیم است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد آبادی پیشه با تاکید بر تاثیر ابزارهای نوین در تبلیغ دین با بیان مثالی در این خصوص گفت: مطمئنا کارگردانی که خود در جبهه بوده است نسبت به کارگردانی که جنگ را ندیده است فیلم بهتری خواهد ساخت و یک طلبه نیز وقتی با ابزارهای نوین از جمله فیلم و ساخت فیلم آشنا باشد در تبلیغ دین اثرگزاری بیشتری خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha