جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
تبریز

حوزه/ امام جمعه هریس گفت: در برهه‌ای که دشمن با تمام ابزارهای علمی، فرهنگی و رسانه‌ای خود در تلاش برای مسموم کردن ذهن کودکان و نوجوانان است، نظم و جذابیت از مهمترین شروط لازم در برنامه‌ریزی برای جوانان و نوجوانان است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز حجت الاسلام رضا نصرالله‌پور امام جمعه شهرستان هریس روز گذشته در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان، اظهار داشت: ظرفیت بالای کانون‌ها در اجرای برنامه‌های مردمی و مسجدمحور غیر قابل انکار است.

وی خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری در کنار اجرای برنامه‌های مدون و مستمر در طول سال، می‌توانند از طرح‌های اوقات فراغت به عنوان بهترین فرصت برای تربیت دینی و فرهنگی کودکان، جوانان و نوجوانان استفاده کنند.

امام جمعه هریس نظم و جذابیت را از مهمترین شروط لازم در برنامه‌ریزی برای جوانان و نوجوانان دانست و افزود: در برهه‌ای که دشمن با تمام ابزارهای علمی، فرهنگی و رسانه‌ای خود در تلاش برای مسموم کردن ذهن کودکان و نوجوانان است، متولیان فرهنگی جامعه باید با تسلط هرچه بیشتر به فناوری روز بتوانند با ایجاد فضای مناسب زمینه حضور حداکثری جوانان در مساجد را فراهم آورند.

رویکرد مردمی عامل اثرگذاری برنامه‌های فرهنگی است

مرتضی شفیعی مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی(فهما) نیز، رویکرد مردمی را لازمه ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و اثرگذاری برنامه‌های مسجدی دانست و اظهار کرد: نهضت‌ بازگشت به مساجد بدون توجه به جایگاه مردم در فعالیت‌های فرهنگی محقق نمی‌شود.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی(فهما)، خاطرنشان کرد: تجربه ثابت کرده هر برنامه‌ای که با تعامل، همراهی و همدلی مردم همراه باشد، نتایج مطلوب‌تری به دنبال خواهد داشت و پاسخگوی نیازهای اجتماعی و فرهنگی محلات مختلف است.

وی، رویکرد مردمی را از سیاست‌های اصلی ستاد فهما در تدوین و اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری عنوان کرد و گفت: برای نیل به توسعه عدالت فرهنگی با اولویت مناطق مرزی، روستایی و کم‌برخوردار برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای صورت گرفته که با کمک کانون‌های فعال شهری و روستایی به مرحله اجرا می‌رسد.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی، سفرهای شهرستانی و حضور کارکنان ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در شهرها و روستاها را با هدف مشاهده میدانی فعالیت‌ها و آشنایی با نقاط ضعف و قوت موجود دانست و یادآور شد: حضور در جلسات شورای فرهنگ عمومی و تشکیل جلسات شورای هماهنگی کانون‌های مساجد هر شهرستان، در اولویت کاری این سفرها است.

وی اجرای برنامه‌های هدفمند، اصولی و کارشناسی‌شده را از ضرورت‌های لازم برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمنان دانست و گفت: طرح و بررسی مشکلات موجود فرهنگی در جامعه، باید صریح، شفاف و بی‌پرده صورت گیرد، برای دست‌یابی به اهداف فرهنگی باید تعارف‌ها را کنار گذاشت و نقاط ضعف را پذیرفت و در راستای رفع آن مسائل کوشید.

وی با اشاره به آغاز برنامه‌های اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری استان آذربایجان‌شرقی با شعار «مسجد، کانون نشاط»، برنامه‌های آموزش محور را از دیگر اولویت‌های این ستاد اعلام کرد و یادآور شد: امروز برای کار تشکیلاتی در مساجد و کادرسازی در حوزه فرهنگ و هنر انقلاب، نیازمند آموزش نیروهای مسجدی هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha