شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
پایان نامه «مؤلفه‌های فرهنگی قیام عاشورا از دیدگاه قرآن و حدیث» دفاع شد

حوزه/ طلبه سطح سه مدرسه علمیه تخصصی فدک از پایان نامه خود با عنوان «مؤلفه‌های فرهنگی قیام عاشورا از دیدگاه قرآن و حدیث» در همدان دفاع کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، جلسه دفاعیه پایان‌نامه سطح سه خانم راحله فرزانگان با عنوان «مؤلفه‌های فرهنگی قیام عاشورا از دیدگاه قرآن و حدیث» در مدرسه علمیه تخصصی فدک همدان امروز با راهنمایی سید علی اکبر حسینی رامندی و داوری حجت الاسلام هادی دوست محمدی برگزار شد.

خانم فرزانگان در بیان هدف انجام این پایان نامه، اظهار داشت: جامعه‌ای که با فرهنگ عاشورا پیوند و آشنایی داشته باشد، سرشار از پویایی و توانایی خواهد شد و به‌همین دلیل است که عاشورا بهترین پایگاه الهام برای حرکت و خیزش و قیام و به ‌عنوان جلوه‌ای از فرهنگ ناب اسلامی دارای ویژگی‌هایی از قبیل حیات‌بخشی و زایندگی، خلوص و تحریف ناپذیری، جامعیت، تجلی‌گاه همه‌ ابعاد مکتب و غیره است.

وی افزود: این ویژگی‌ها سبب شده این فرهنگ به‌ عنوان الگویی ماندگار در همه‌ی عصرها و در میان همه‌ی نسل‌ها مطرح باشد و بسیاری از حرکت‌ها بر اساس آن و به تبعیت از فرهنگ آن شکل گیرد و تبیین قیام عاشورا و شناخت مؤلفه‌های فرهنگ عاشورا با توجه به تأثیرگذاری فرا زمانی و فرامکانی آن همواره موردنظر و تاکید اندیشمندان بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha