دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام محمد قادری مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر

حوزه/ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: سیاست سازمان تبلیغات در جهاد تبیین در ۲ محور امیدآفرینی و سبک زندگی خانواده برنامه ریزی شده و در استان بوشهر نیز مسائلی همچون خانواده، انسجام و کنش اجتماعی محور فعالیت این سازمان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمد قادری مدیر کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر صبح امروز در نشست خبری یکی از مهمترین رسالت‌های این سازمان را جهاد تبیین عنوان کرد و اظهار داشت: تبلیغات اسلامی همانطور که به حکم امام راحل وظیفه تبیین را بر عهده داشت، در شرایط کنونی هم «تبیین» محور اصلی احکام و وظایف است و عنوان «جهاد» در کنار «تبیین» وظیفه مضاعفی را برای این نهاد ایجاد کرده است.

وی متناظرسازی برنامه‌ها و آمایش دقیق سرزمینی از لحاظ زیست بوم ۱۸ گانه را از برنامه‌های اصلی سازمان تبلیغات برشمرد و گفت: همه گیری پیام از الزامات جهاد تبیین است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر، با بیان اینکه این استان در نهضت پیشرفت بانوان از استان‌های برتر کشور است، گفت: بوشهر در برنامه‌های فرهنگی و نقش آفرینی بانوان، الگویی برای کشور شده، همچنین تأسیس بنیاد ملی نوجوان در سازمان تبلیغات و تشکیل قرارگاه دانش آموزی خواهران و برادران در استان بوشهر باعث همگرایی بیشتر در اجرای برنامه‌ها شده است.

حجت الاسلام قادری با بیان اینکه بنای رویکرد امروز سازمان تبلیغات، تصدی برنامه‌ها نیست، ابراز کرد: کنشگری و نیز راهبردی کردن جریان مردمی در شرایط کنونی رویکرد جدید این سازمان است.

وی با بیان اینکه در ۲ سال اخیر شاهد تحول خوبی در سازمان تبلیغات بوده‌ایم، گفت: این کار نشأت گرفته از مجاهدت‌های علمی است که در زیست بومی‌های ۱۸ گانه به صورت پژوهشی تعریف شده است.

حجت الاسلام قادری گفت: سیاست سازمان تبلیغات در جهاد تبیین در ۲ محور امیدآفرینی و سبک زندگی خانواده برنامه ریزی شده و در استان بوشهر نیز مسائلی همچون خانواده، انسجام و کنش اجتماعی محور فعالیت این سازمان است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه در مسئله مسجد و محله محوری کارهای خوبی صورت گرفته است، اظهار کرد: مسجد قلب هر محله است که در بوشهر ۲۰ محله انتخاب شدند و روحانیونی بعد از مصاحبه و برگزیده شدن، در مساجد این محلات مشغول به فعالیت شده‌اند.

وی با اشاره به آماری از فعالیت روحانیون در مساجد، خاطرنشان کرد: تعداد ۸۰ نفر از روحانیون در شبکه امامت اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت می‌کنند.

حجت الاسلام قادری دیگر رویکرد سازمات تبلیغات در استان را توجه به شعار «بوشهر، پایتخت مقاومت و استکبار ستیزی» و نیز «بوشهر پایتخت قرآنی» عنوان کرد و گفت: تربیت راوی و تولید محتوای فرهنگی در راستای این دو شعار از رویکردهای جدید سازمان تبلیغات در استان است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با اشاره به فعالیت‌ها و برنامه‌های پیش رو در حوزه ترویج فرهنگ قرآنی در استان، خاطرنشان کرد: در این راستا دو طرح تابستانه و دو سالانه حفظ، برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به اعتبارات فرهنگی نیز خاطرنشان کرد: بالغ بر ۶ میلیارد تومان برای تجهیز مراکز فرهنگی اعم از تشکل‌ها، هیئات مذهبی و خانه‌های قرآنی در سال جاری پیش بینی شده است.

حجت الاسلام قادری تعداد هیئات مذهبی فعال در سطح استان را حدود هزار هیئت عنوان کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha