چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
photo_2023-06-20_12-41-57.jpg

حوزه / مشاور مدرسه علمیه ثامن‌الحجج(ع) پارس‌آباد خانواده را رکن اساسی هر جامعه‌ای دانست و گفت: بی‌شک تحقق جامعه پویا نیازمند سلامت خانواده به لحاظ روحی و معنوی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اردبیل، لیلا علیاری مشاور مدرسه علمیه ثامن‌الحجج(ع) پارس‌آباد، در آیین بزرگداشت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) که عصر روز گذشته در مدرسه علمیه ثامن‌الحجج(ع) برگزار شد، با اشاره به دلایل برتری نهاد مقدس خانواده بر ارکان دیگر جامعه، اظهار داشت: خانواده همواره به عنوان نخستین کانون تمدن و آرامش بشری بوده و استحکام این بنای مقدس، چشم‌اندازهای روشنی را در همه زمینه‌های اجتماعی ترسیم می‌کند.

وی افزود: مدارا کردن، خوش‌اخلاقی، قناعت، اظهار رضایت از زندگی، مدیریت تفکر و هدیه‌دادن از جمله راهکارهای ایجاد خانواده متعادل با توجه به آیات و روایات ائمه معصومین(ع) می‌باشد.

مشاور مدرسه علمیه ثامن‌الحجج(ع) پارس‌آباد با اشاره به ویژگی‌های خانواده متعادل، یادآور شد: تأمین سلامت روحی خانواده سبب پایداری و مقاومت خانواده در مقابل مشکلات می‌شود و در نهایت، رضایت، امنیت و آسایش افراد در خانواده، زمینه را برای به‌وجود آمدن خانواده‌ مطلوب و بالنده فراهم می‌سازد.

علیاری داشتن الگو برای سبک زندگی دینی را ضروری دانست و تأکید کرد: بی‌شک سلامت جامعه در همه جهات وابسته به سلامت روحی و معنوی خانواده است و در سایه ازدواج‌های موفق و آگاه، خانواده‌هایی سالم و با سبک زندگی دینی و متعادل به‌وجود می‌آید.

استاد مدرسه علمیه خواهران پارس‌آباد به موانع تشکیل خانواده متعادل اشاره کرد و گفت: سوء تفاهم و سوء ارتباط، سوء ظنّ و بدبینی، خودخواهی و خودبرتر بینی، تحقیر و سرزنش کردن، مقایسه‌کردن همسر با دیگران، توقّعات و انتظارات بی‌جا و چشم و هم چشمی، ناسپاسی از زحمات و تجمّل‌گرایی از جمله موانع تشکیل خانواده متعادل است که در حیات خانوادگی دخالت کرده و آن را متزلزل می‌سازند.

تحقق جامعه پویا، سلامت روحی خانواده را می‌طلبد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha