دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
محمود اسدی امام جمعه دیلم

حوزه/ حجت الاسلام اسدی گفت: متأسفانه مواد مخدر امروز به عنوان سلاحی در دستان دشمن علیه ملت ایران به ویژه جوانان این مرز بوم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمود اسدی امام جمعه شهر دیلم امروز به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر با خانواده شهید رهپیما از شهدای مبارزه با مواد مخدر در روستای کنار کوه و در منزل پدر شهید دیدار و ادای احترام کرد.

امام جمعه دیلم در این دیدار گفت: متاسفانه مواد مخدر امروز به عنوان سلاحی در دستان دشمن علیه ملت ایران به ویژه جوانان این مرز بوم است.

حجت الاسلام اسدی افزود: اعتیاد به مواد مخدر پدیده ای است که قدرت عقلی و مدیریت زندگی اجتماعی از جوانان می گیرد و توان کار و اشتغال را در سن جوانی از بین می برد.

وی بیان داشت: امروزه اعتیاد در برخی خانواده ها منجر به این شده که مرد خانواده به علت ابتلا به این بیماری خانمان‌سوز قادر به رسیدگی به امور ابتدایی خانواده نیست و آسیب های اجتماعی متعددی را به بار آورده که در مرکز نیکوکاری دفتر امام جمعه با آنها مواجه و درگیریم.

امام جمعه دیلم با اشاره به دسیسه های دشمن در این حوزه، گفت: در این حوزه جوانان غیوری در حال مبارزه اند، یک میدان جنگ تمام عیار میان جوانان مومن و اشرار و دشمنان ملت که شهدای مظلومی را تقدیم انقلاب اسلامی نموده است، جوانانی که جان خود را تقدیم صیانت از جامعه اسلامی می کنند مانند همین شهید راهپیما که مبارزه کرد و مظلومانه به فیض شهادت نائل آمد.

حجت الاسلام اسدی مقام والدین شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهید راهپیما، شهید مبارزه با مواد مخدر را ارج نهاد و به پرسنل زحمت کش مبارزه با مواد مخدر فراجا خسته نباشید و خدا قوت گفت‌.

به مناسبت سالروز ازدواج حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام و بانوی بزرگ جهان اسلام حضرت زهرا مرضیه سلام الله علیها، امام جمعه دیلم ظهر امروز با دو خانواده محروم از ایتام شهرستان دیلم در منزل آنها دیدار کرد.

حجت الاسلام اسدی گفت: یکی از مهمترین فرامین اجتماعی اسلام همین مسئله ازدواج است.

وی با اشاره به مشکلات پیش روی ازدواج جوانان، گفت : همه وظیفه تسهیل در امر ازدواج را دارند؛ اینکه می گوییم همه هم بستر اجتماعی دارد و هم بستر حاکمیتی همه در توان خود باید مسیر آغاز زندگی جوانان را هموار کنند.

امام جمعه دیلم عنوان کرد: البته بخش مهمی از تاخیر در امر ازدواج در کنار عوامل اقتصادی، نوع نگاه غیر دینی به امر ازدواج و فرهنگ های اشتباه و رسوم غلط به خود اختصاص می دهد که اصحاب فرهنگ، خانواده ها و ریش سفیدان بایستی در این حوزه نقش آفرینی کنند.

وی افزود: در بندر دیلم کارهای خوبی در این زمینه صورت گرفته است که عمده این اقدامات به همت خیرین نیک سرشت بندر دیلم صورت پذیرفته است.

در پایان به هر تازه عروس از این خانواده ها مبلغ ۱۰میلیون تومان به عنوان کمک هزینه اهدا شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha