یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تبریز

حوزه/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: پس از وقفه‌ چند ساله، جشنواره خوشنویسی غدیر با گستره‌ ملی برگزار می‌شود و احیای دوباره آن زمینه‌ساز گسترش آموزه‌های علوی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، سیدمحمدحسین بلاغی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی صبح امروز در نشست شورای سیاستگذاری دهمین جشنواره ملی خوشنویسی غدیر اظهار داشت: جشنواره ملی خوشنویسی غدیر محل تجلی مقوله ولایت در قالب خطوط بوده و فرصت مغتنمی است تا هنرمندان عرصه خوشنویسی جهت عرض ارادت به مولای متقیان حضرت علی (ع) به تحریر آیات و روایات و اشعار با محوریت غدیر بپردازند.

وی با اشاره به پیشینه‌ی غنی و قوی آذربایجان و تبریز در حوزه هنر فاخر خوشنویسی، گفت: جریان هنر و ادب در حوزه غدیر در استان ما از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و در این میان جشنواره خوشنویسی غدیر یک رویداد شایسته است که منجر به خلق آثاری ماندگار در حوزه غدیر می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی این رویداد جریان‌ساز هنری را گامی در راستای نشر معارف اهل بیت‌(ع) برشمرد.

وی گفت: امیدواریم با همکاری مجموعه‌ی شهرداری تبریز همزمان با برگزاری این جشنواره، بیلبوردهای شهری محلی برای نمایش آثار جشنواره و بهره‌مندی عمومی مردم از آن باشد.

در این نشست اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره به تبیین روند اجرای جشنواره پرداختند و تصمیماتی مبنی بر برگزاری باشکوه جشنواره اتخاذ شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha