چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
تصاویر/ اجلاسیه روسای دانشگاه های استان قم با موسسه ISC

حوزه/ دکتر حدادی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران پس از گذشت چهار دهه، امروز توفیقات فراوانی را در عرصه صادرات تکنولوژی ایفا می‌نماید و کشورهای بسیاری را تحت پوشش قرار می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر حدادی اصل قائم مقام وزیر علوم در اجلاسیه دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های استان قم که امروز در جامعةالمصطفی العالمیه آغاز به کار کرد، با اشاره به فعالیت این معاونت در پنج محور ابراز داشت: در حوزه تبادل دانشجو، هم اکنون حدود ۱۰۸ هزار دانشجوی غیرایرانی در کشور مشغول به تحصیل هستند و تقریبا به همین میزان دانشجوی ایرانی در دانشگاه های خارج از کشور حضور دارند.

وی معاونت بین الملل وزارت علوم را متولی توسعه زبان فارسی دانست و اظهار داشت: اعزام استاد و برگزاری کرسی‌های ایران شناسی و اسلام شناسی از اقدامات وزارت علوم در این حوزه است. اداره گسترش زبان فارسی، اسلام شناسی و ایران شناسی معاونت بین الملل وزارت علوم، آماده همکاری با مراکز علمی و دانشگاهی کشور در این عرصه است.

عضویت وزارت علوم در هفتاد سازمان جهانی

رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین المللی وزارت علوم محور سوم فعالیت‌های این معاونت را عضویت در سازمان های بین المللی برشمرد و یادآور شد: وزارت علوم در هفتاد سازمان جهانی عضویت دارد اما همچنان به خوبی از توانمندی این سازمان ها استفاده نشده است و دانشگاه ها به ویژه در بخش خصوصی، می توانند از پتانسیل این سازمان‌ها از جمله یونسکو بهره مند شوند.

وی محور بعدی را تعاملات علمی و تبادل استاد خواند و خاطرنشان کرد: وزارت علوم متولی تبادل استاد میان دانشگاه‌های داخلی و خارجی به شمار می‌آید. همچنین این وزارت عهده‌دار اصلی حوزه تحقیقات و فناوری در کشور است و آماده همکاری با همه دانشگاه‌ها در این حوزه‌ها هستیم.

توفیقات کشور در عرصه صادرات تکنولوژی

دکتر حدادی،‌موضوع انتقال تکنولوژی را حوزه پنجم معاونت بین الملل وزارت علوم برشمرد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران پس از گذشت چهار دهه، امروز توفیقات فراوانی را در عرصه صادرات تکنولوژی ایفا می‌نماید و کشورهای بسیاری را تحت پوشش قرار می‌دهد.

قائم مقام وزیر علوم، در پایان با اشاره به همکاری‌های علمی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای مختلف منطقه و جهان،‌ تصریح کرد:‌علاوه بر کشورهایی همسو و همسایه، امروز در سراسر جهان کشورهای زیادی به دنبال بهره مندی از ظرفیت علمی و تحقیقاتی جمهوری اسلامی ایران هستند و امیدواریم دانشگاه های کشور در این عرصه بیش از گذشته فعال گردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha