شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله غریفی

حوزه/ آیت الله غریفی در پاسخ به شیخ عدنان القطان خطیب جمعه اهل سنت بحرین که شیعیان را قبر پرست و اهل باطل دانسته بود گفت: ما ائمه را نمی‌پرستیم بلکه با زیارت قبور آنها ابراز مودّت می‌کنیم.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله غریفی در سخنرانی خود در مسجد امام صادق (ع) در القفول بحرین در پاسخ به اتهام شیخ عدنان القطان خطیب جمعه اهل سنت بحرین به شیعیان در خطبه جمعه مسجد الفاتح مبنی بر اینکه شیعیان قبر پرست و اهل باطل هستند گفت: شیعیان قبر پرست نبوده بلکه به پاسداشت قله های ایمان، اصول، جهاد، انفاق، اراده و استقامت مرقد ائمه خود به ویژه امام حسین (ع) را زیارت می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه پیشوایان شیعه اهل بیت نبوت، راه هدایت و نشانه دین و راستی هستند، خاطرنشان کرد: زیارت مرقد امام حسین (ع) عزم قهرمانانه ایجاد می‌کند، شکوه و سربلندی می‌آفریند، ستمگران را به وحشت می‌اندازد و با همه پوچ ها و اهل آن، فسادها و اهل آن، بی‌پروایی‌ها و اهل آن مبارزه می‌کند.

آیت الله غریفی ادامه داد: امام حسین (ع) این چنین در همه افکار ما، احساسات، اخلاقیات، رفتارها و موضع گیری‌های ما رسوخ کرده است. امام حسین (ع) به ما می‌آموزد که با انواع شرک، گمراهی، سرگردانی و وسوسه مبارزه کنیم. امام حسین (ع) به ما می‌آموزد که خشونت، افراط گرایی و تروریسم را رد کنیم، آیا با این وجود ما قبر پرست هستیم!؟

وی با زیانبار دانستن لغزش در سخن و پیامدهای ناگوار آن افزود: سخن هنگامی که منحرف می‌شود چقدر تأثیرات بدی دارد! سخن وقتی از حق فاصله می‌گیرد چقدر آثار زیان بار دارد! سخن وقتی که به خشونت می‌گراید چقدر فضا را آلوده می‌کند!

آیت الله غریفی گفت: ما به اعتقاد بر یکپارچگی ملت بحرین، ثبات و عزت این کشور، ارزش‌ها، دین، تاریخ و تمام خوبیهای آن وفادار خواهیم ماند.

شایان ذکر است شیخ عدنان القطان، امام و خطیب نماز جمعه مسجد الفاتح و رئیس هیئت حج بحرین، گر چه به سخنرانی های فرقه‌ای تند و افراطی شهرت نداشته است، اما در خطبه جمعه قبل به سمت دیگری رفت و شیعیان را در سخنان خود اهل باطل توصیف کرد. نشانه ای که ممکن است برای روزهای آینده خطرناک باشد.

او گفته بود: اهل باطل بت ها و مقدسات و مقبره ها و زیارتگاه هایی دارند که بر گرد آن چرخیده و عبادت می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • Muhammad IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
    1 0
    خدا حفظش کنه