شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر  / اختتامیه قرآن و عترت آموزش و پرورش

حوزه / امام جمعه همدان، گفت: زندگی تنها پول نیست و آن چیزی که در زندگی ایجاد آرامش می‌کند، چیزی نیست جز ارتباط با خداوند، "أَلَا بِذِکْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ".

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، بعد از ظهر امروز در آیین اختتامیه چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان استان همدان، با اشاره به جایگاه بالای جوان اهل قرآن در نزد پروردگار، اظهار داشت: خداوند از دیدن جوانی که در حال قرائت قرآن و خواندن نماز است، لذت می‌برد.

وی با تأکید بر اینکه جوانان قدر دوران جوانی و لحظه لحظه‌های زندگی خود را بدانند، گفت: ارزش واقعی انسان زمانی است که در جوانی با قرآن ارتباط بگیرد و با این کتاب الهی انس پیدا کند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه ارتباط با قرآن نه تنها در زندگی اخروی، که در زندگی دنیوی افراد نیز نقش دارد، یادآور شد: کسانی که در جوانی با معارف الهی ارتباط می‌گیرند، معمولا در زندگی‌های شخصی خود با آرامش بیشتری مواجه می‌شوند.

وی افزود: زندگی تنها پول نیست و آن چیزی که در زندگی ایجاد آرامش می‌کند، چیزی نیست جز ارتباط با خداوند، "أَلَا بِذِکْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ".

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با تأکید بر اینکه ذکر خداوند، تسکین دهنده قلوب است، گفت: بدانید که ذکر خدا آرامش بخش برای انسان است، نه ثروت و قدرت و جایگاه دنیایی.

وی با اشاره به اینکه انسان دارای روحی بزرگ است، اظهار کرد: آنچه می‌تواند ظرف این روح بزرگ انسان را پر کند، نه ثروت و قدرت، که خود خدا است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، تصریح کرد: البته این به معنای آن نیست که نباید پول داشته باشید، بلکه امروز شما باید خوب درس بخوانید، تا در آینده زندگی خوب، خانه خوب و شغل خوب داشته باشید، اما به خاطر داشته باشید که همه اینها در کنار معنویت است که به شما آرامش می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه درخواست من از جمع حاضر این است که، این مسیر را ادامه دهید، خاطرنشان کرد: دنیا و آخرت و سعادت شما و دست‌ یافتن به همه آرزوهایتان، در استمرار همین مسیر است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha