یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
شیخ علی رحمه بحرین

حوزه/ شیخ علی رحمه تأکید کرد: حقانیت زیارت قبور اولیای الهی و حرم ائمه اطهار(ع) ثابت شده است و مستحب بودن و مطلوبیت آن با دلایل قاطع و ادله روشن تأیید شده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ علی رحمه روحانی بحرینی و خطیب جمعه مسجد امام صادق (علیه‌ السلام) در شهرک الدراز بحرین تأکید کرد: سخن غیرمسئولانه، حتی اگر از سوی مسئولی صادر شود، غیرمسئولانه محسوب می شود و سخن غیرمسئولانه، بیانگر جهل و نادانی است، حتی اگر از سوی مدعی علم باشد.

وی افزود: ما در زمانی هستیم که بیش از همه به یکپارچگی، برقراری ارتباط و وحدت اسلامی و ملی نیاز داریم.

شیخ رحمه تصریح کرد: سخن غیرمسئولانه، افراطی است، هر چند که گوینده آن مدعی اعتدال باشد و این سخن ویرانگر است، هر چند کسی که گفته به دروغ قصد اصلاح داشته باشد و مخرب است، هر چند بیانگر آن، آن را سازنده تصور کرده باشد.

وی افزود: ما در زمانی هستیم که به اتحاد مجدد، ترمیم شکاف ها، التیام زخم ها، گسترش پل ها، اعتمادسازی و اتحاد صفوف اسلامی و ملی نیازمندیم.

این روحانی بحرینی هشدار داد: دشمنان ما زیادند، پس نیازی نیست بین خودمان دشمنی کنیم و مشکلات ما کم نیست، پس چرا بر آنها بیفزاییم.

شیخ رحمه بیان داشت: اعتقاد ما به توحید و اخلاص و اخلاص در بندگی خداوند متعال و نفی شرک با همه انواع آن از ذات مقدس الهی و صفات و افعال آن، اعتقادی است که ما از منبع اصلی آن که رسول خدا (ص) و ائمه اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) و در رأس آنها مولی الموحدین حضرت علی بن ابی طالب (علیه السلام) هستند، گرفتیم و کتب اعتقادی علمای ما اعم از روایی و کلامی برای هر یک از واژگان عقیدتی که ما به آن معتقدیم، مملو از تحقیقات دقیق، بیان های زیبا، دلایل روشن و شواهد آشکار است و برای همگان در دسترس است.

وی خاطرنشان کرد: زیارت قبور صالحین، قبور اولیای الهی و حرم ائمه اطهار (علیهم السلام) حقانیت آن ثابت شده است و مستحب و مطلوبیت آن با دلایل قاطع و ادله روشن تأیید شده است. سیره پیشینیان در این مسیر بوده و کسانی که بعد از آن ها آمده اند آن را از ایشان دریافت کرده اند و این سیره در بسیاری از کشورهای اسلامی تا امروز ادامه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha