دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سردار موحد

فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب(ع)، فعالیت های جهادی و خدمات مؤمنانه را از بارزترین مصادیق اُمیدافزایی در سطح جامعه برشمرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سردار محمدرضا موحد، عصر امروز طی سخنانی در مراسم اختتامیه جشنواره هنری، ادبی و خبری "روایت جهاد" که در قم برگزار شد اظهار داشت: در سال‌های اخیر به گروه‌های جهادی به‌عنوان گروه‌های فعال در عرصه محرومیت‌زدایی نگاهی ویژه شده است چرا که این گروه‌ها با توکل بر خدا به دستاوردهای بسیاری رسیده‌اند.

وی افزود: نیاز به انتقال تجربه‌ها، ایده‌ها و به‌ویژه در حوزه هنر و رسانه و در واقع مساله محوری تخصصی برای گفتمان‌سازی این جریان مقدس نیازمند برگزاری چنین جشنواره‌هایی است.

وی همچنین گفت: رهبر معظم انقلاب در پیام ۹ بندی خویش در سال ۹۸ بر لزوم این امر تأکید کرده و بیان داشتند "کارهای خود، پیشرفت‌های خود، موفّقیّت‌های خود، توانایی‌های روزافزون خود را به‌شکل هنرمندانه به اطّلاع همگان برسانید. نشان دهید که جهادِ موفّق شما که فقط بر گوشه‌ای از ظرفیّتهای انسانی کشور متّکی است، چقدر زیبا و شوق‌انگیز است".

فرمانده سپاه استان قم ادامه داد: در راستای تحقق این فرمایشات نخستین جشنواره روایت جهاد در سه بخش هنری، ادبی و خبری از آذرماه سال گذشته آغاز بکار کرد و به جمع‌آوری آثار در ۲ رشته شامل طراحی، فیلم کوتاه، فیلم داستانی، عکس، کلیپ، نماهنگ و غیره کرد که مورد استقبال طیف گسترده‌ای از جهادگران قرار گرفت.

وی با اشاره به ارسال ۷۵۰ اثر به دبیرخانه جشنواره، ابراز داشت: با توجه به سطح بالای آثار در بخش‌های مختلف، پس از داوری آثار توسط اساتید برجسته رسانه و ادب، بیش از ۱۵۰ اثر حائز ویژگی‌های لازم شناخته‌شده و درنهایت ۴۴ اثر رتبه‌های برتر را از آن خود کردند.

موحد همچنین افزود: مجموعه‌های شهرداری، صداوسیما، فرهنگ و ارشاد اسلامی، نهاد پیشرفت بنیاد علوی، بهزیستی، کمیته امداد و غیره در این جشنواره همکاری و هم‌افزایی داشتند.

وی با بیان این که جشنواره روایت جهاد قم تداوم خواهد یافت و دبیرخانه جشنواره به‌صورت دائمی فعال خواهد بود، گفت: علیرغم همه تلاش‌های دشمن طی ۴۴ سال گذشته انقلاب اسلامی مانند نوری در منطقه و جهان می‌درخشد، با این حال باید توجه داشته باشیم که اگر درصحنه‌های مختلف جهاد قرار نمی‌گرفتیم قدرتمند نمی‌شدیم، اگر میدان‌های صعب و پرخطر را طی نمی‌کردیم هرگز شجره طیبه تمدن نوین اسلامی شکل نمی‌گرفت.

وی با بیان اینکه دشمنان در فتنه اخیر تمام توان خود را پای‌ کار آوردند، افزود: ما با هدایت‌های نبوی، علوی، حسینی و حسنی و با امداد و نصرت الهی موفق شدیم عظیم‌ترین فتنه‌های جهان را خاموش‌کنیم؛ هدف دشمنان از فتنه اخیر شکست انقلاب و خاموش کردن نور اسلام بود اما با هدایت و نصرت الهی با حضور مردم درصحنه فتنه‌های آن‌ها خنثی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha