یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تبریز

حوزه/ دبیر بنیاد بین المللی غدیر استان آذربایجان شرقی، برنامه‌های دهه امامت و ولایت استان آذربایجان شرقی را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام حسن کاملی‌فر دبیر بنیاد بین المللی غدیر استان آذربایجان شرقی امروز در نشست خبری به مناسبت عید غدیر، اظهار داشت: امام صادق(ع) می‌فرمایند با فضیلت‌ترین و مهم‌ترین عید مسلمانان، عید غدیر خم است و به همین جهت عید الله اکبر نام گذاری شده است.

وی با اشاره به اهمیت غدیر در بیان معصومین، یادآور شد: بیش از ۸۰ عنوان از سوی ائمه اطهار برای غدیر مطرح شده و ۱۰۰ آیه در خطبه غدیر تبیین و تفسیر شده و چندین سوره نیز آن خطبه را تفسیر و شأن نزولش را بیان می‌کنند.

دبیر بنیاد بین المللی غدیر استان آذربایجان شرقی، افزود: پیامبر خدا در خطبه غدیر وظیفه مهمی را برای ما محول کرده و فرمودند، من حجت را بر شما تمام کردم، پیامبر خدا سه روز کاروان را متوقف کردند تا همه برسند و برای بیعت با امیرالمؤمنین علی(ع) هیچ بهانه‌ای نداشته باشند، همه وظیفه دارند نسل به نسل مسئله امامت و ولایت را تبلیغ کنند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از آداب غدیر، اطعام غدیر است که در قالب اطعام و احسان غدیر در استان تشکیل خواهد شد و شعار ما این است که هر خانواده یک پرچم یا هر خانواده یک طعام و همه مردم می‌توانند در بزرگداشت دهه امامت و ولایت مشارکت کنند.

حجت الاسلام کاملی‌فر اظهار کرد: طبق پیش بینی‌هایی که انجام داده‌ایم امسال نزدیک یک میلیون اطعام برای غدیر در سراسر استان توزیع خواهد شد.

وی در رابطه با برنامه دهه غدیر امسال اظهار کرد: در اولین روز دهه ولایت، جشن باشکوه خانوادگی در محل فرهنگسرای الغدیر برگزار خواهد شد و روز شنبه دومین جشن در محل چهارراه شهید بهشتی برگزار می‌شود، روز سوم مهمانی ویژه با حضور حجت الاسلام والمسلمین صدیقی امام جمعه موقت تهران و برای روز دوشنبه جشن ویژه بانوان غدیر را خواهیم داشت.

دبیر بنیاد بین المللی غدیر استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: روز پنجشنبه مهمترین برنامه این دهه است که راهپیمایی، پیاده روی و تجمع بزرگ غدیریون از چهارراه شهید بهشتی تا باغ فجر از ساعت ۵ و نیم بعد از ظهر برگزار شده و در مصلی اجتماع غدیریون شکل خواهد گرفت.

وی گفت: روز جمعه نیز از ساعت ۴ بعد از ظهر حرکت کاروان‌های خودرویی از سوی مصلی به طرف ایل گلی انجام خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha