سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت

حوزه/ حجت الاسلام سید علی فضل الله گفت: در سطح عربی و اسلامی، ما از همه ابتکاراتی که در سطح نزدیکی روابط بین کشورهای عربی و اسلامی صورت گرفته و در حال انجام است، قدردانی می کنیم.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در خطبه های نماز عید قربان گفت: در سطح عربی و اسلامی، ما از همه ابتکاراتی که در سطح نزدیکی روابط بین کشورهای عربی و اسلامی صورت گرفته و در حال انجام است، قدردانی می کنیم، زیرا این امر قدرت آنها را افزایش می دهد و انگیزه اختلافات و درگیری ها را که منجر به تهی شدن توانایی ها و پتانسیل های آنها شد و تَر و خشک را با هم سوزاند، از بین می برد.

وی افزود: ما خواستار تقویت و تعمیق این روابط در همه سطوح و ایستادگی در برابر تلاش‌ها برای خراب کردن این روابط و جلوگیری از دستیابی به آرزوهایشان هستیم.

امام جمعه بیروت در بخش دیگر خطبه اشاره کرد: مردم فلسطین در مقابله با اقداماتی که ارتش دشمن صهیونیستی و شهرک نشینان علیه آن ها انجام می دهند، نمونه ای از قهرمانی و فداکاری با وجود توانایی های محدود و رنجی که از محاصره، کشتار، آوارگی و تحقیر متحمل می شوند، ارائه کردند.

حجت الاسلام فضل الله بیان داشت: ما در روز عید قربان بر فداکاری ها و مقاومت این مردم درود می فرستیم و از ملت های عرب و مسلمان می خواهیم که از پایداری آنها حمایت کنند و نگذارند که آنها به تنهایی رنج بکشند تا دشمن و شهرک نشینان به اهداف و مقاصد خود نرسند.

وی اشاره کرد: ما به ضرورت غفلت نکردن از آمادگی های مستمر دشمن صهیونیستی برای تجاوز به لبنان و تهدیدات آن اشاره می کنیم و مانورهایی که در مرزها انجام می دهد نشان از آن دارد.

خطیب نماز عید قربان ادامه داد: اگرچه هنوز می بینیم که این تهدید های رژیم اسرائیل در چارچوب سیاست ارعاب قرار می گیرد که آن برای سرپوش گذاشتن بر ناتوانی خود در آغاز هرگونه تجاوز جدید به دلیل آمادگی های بی سابقه ای که مقاومت برای مقابله با آن نشان داده است، به آن متوسل می شود.

حجت الاسلام فضل الله تصریح کرد: اراده محکمی که ملّت لبنان نشان داده اند تا به هر وجب از خاک لبنان پایبند باشند و این مسئله در رویارویی با کَفرشوبا و سرنگونی پهپاد اسرائیلی توسط مقاومت نمود پیدا کرده و باعث شده دشمن در هوا مثل خشکی و دریا از آزادی برخوردار نباشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha