یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه خارگ

حوزه/ امام جمعه خارگ گفت: حفظ امنیت روانی یکی از مهمترین وظایف حاکمیت و مردم و از بزرگترین دغدغه‌های هر نظام سیاسی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر. حجت الاسلام محمود کارگر امام جمعه خارگ صبح امروز در خطبه‌های نماز عید قربان، اظهار داشت: مسئولان، امنیّت روانی جامعه را رها نکنند، امروز کم کاری و ترک فعل در مساله بی‌حجابی مشهود است.

وی افزود: نباید معطل لایحه ماند، دولت لایحه می‌دهد و مجلس امروز و فردا می‌کند، مگر کمیسیون‌های فرهنگی و قضایی مجلس خواب هستند یا اینکه دست‌هایی پشت پرده است تا این مهم تصویب نشود.

امام جمعه خارگ، با بیان اینکه از بین بردن ایمان و ایجاد یأس و ناامیدی راهبرد مهم دشمنان ایران اسلامی است، گفت: از مجلس و دولت انقلابی تسریع در مبارزه با اِلمان‌های بی‌حیایی و بی‌عفتی و ریشه کنی عوامل آن را خواستاریم.

حجت الاسلام کارگر، امنیت ملی را مرهون امنیت روانی جامعه دانست و اظهار کرد: امنیت روانی به دو قسم واقعی و احساسی تقسیم می‌شود، تلاش دشمن بر این است تا با دروغ‌سازی و شایعه‌سازی، احساس ناامنی را دامن بزند و روحیه عمومی را کاهش دهد و از این طریق به امنیت نرم، اجتماعی و سپس امنیت سخت و فیزیکی لطمه وارد کند.

وی ادامه داد: امنیت روانی را می‌توان زمینه‌ساز توانمندی جامعه برای مراقبت از ارزش‌های بنیادین خود در مقابل تهدیدات واقعی و احتمالی دانست، اما اگر اطمینان خاطر خود را نسبت به سلامت جامعه از دست بدهند، آنگاه نظام اجتماعی جامعه دچار شکاف شده و بی‌اعتمادی و اضطراب در آن به وجود می‌آید.

امام جمعه خارگ ابراز کرد: حفظ امنیّت روانی یکی از مهمترین وظایف حاکمیت و مردم و از بزرگترین دغدغه‌های هر نظام سیاسی است.

وی تأکید کرد: امروز امنیت روانی مردم در حوزه معیشت و مسائل فرهنگی از ضروریاتی است که باید دولتمردان اجازه ندهند سرویس‌های جاسوسی با استفاده از جریان نفاق در کشور، موج ناامیدی ایجاد کنند، بلکه با محاکمه جریان نفاق، موجبات امید آفرینی و امنیت روانی جامعه را تضمین نمایند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha