دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
قاضی عبدالوهاب المحبشی

حوزه/ المحبشی گفت: حرمین شریفین به محل فروش کالاهایی تبدیل شده که مسلمانان قرار است کشورهای تولیدکننده آن را تحریم کنند.

قاضی عبدالوهاب المحبشی مسئول اداره حقوقی انصارالله یمن در گفت‌وگو سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه با اشاره به جضور حجاج کشور یمن در حج تمتع امسال گفت: مهم ترین درس حج این است که خداوند از مظلومین حمایت می کند و پس از هشت سال استکبار رژیم سعودی علیه یمن، این کشور سرانجام مجبور به تسلیم و لغو بسیاری از مظاهر استکبار خود علیه یمن از جمله محدودیت های سفر و اجازه دادن به یمنی ها برای انجام حج از فرودگاه صنعا شد.

وی ادامه داد: به نظر من مهمترین پیام های حج این است که اولا حج بستری برای مقابله با توطئه های علیه ملت ها باشد و دوم اینکه حج در گسترش آگاهی در بین فرزندان ملت به گونه ای نقش داشته باشد که منجر به وحدت آن در جامعه شود. همچنین حج برای بسیج نیروهای ملت ها به کار گرفته شود تا وحدت آن را تقویت کند و آن را با شعارهای تکفیری چنددسته نکند.

این مقام یمنی با اشاره به اینکه برائت از مشرکان و اعلام انزجار از مستکبران از برنامه های مهم حج است ادامه داد: تأثیر اعلان برائت از مستکبران بسیار مهم است و به حج اثربخشی و پیام قوی و تأثیرگذار در مقابله با ظالمان می دهد.

وی افزود: تأکید بر اهتمام به پیام ایمانی، معنوی و تربیتی حج ضروری است؛ به ویژه اینکه حرمین شریفین به محل فروش کالاهایی تبدیل شده که مسلمانان قرار است کشورهای تولیدکننده آن را تحریم کنند. زیرا خرید آن کالاها، اقتصاد دشمن را تقویت می کند. بزرگ‌ترین سفارش، سفارش خداست (و تزودوا فإن خیر الزاد التقوی) و سفارشی است برای ما و حجاج و غیر زائران.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha