دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
شیخ احمد قبلان - لبنان

حوزه/ شیخ احمد قبلان اشاره کرد: آنچه ما در سطح منطقه می خواهیم این است که آتش رقابت را در همه کشورهای عربی و اسلامی خود خاموش کنیم و به موضوع قدس و فلسطین بیشتر توجه کنیم.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ احمد قبلان مفتی جعفری ممتاز لبنان طی سخنانی اشاره کرد: آنچه ما در سطح منطقه می خواهیم این است که آتش رقابت را در همه کشورهای عربی و اسلامی خود خاموش کنیم و به موضوع قدس و فلسطین بیشتر توجه کنیم و در این زمینه با علاقه زیادی روی روحیه برادری بویژه بین تهران و ریاض حساب می کنیم و امید زیادی به نزدیکی و توافق سعودی-ایرانی، سعودی-سوری وجود دارد و توصیه به همه شما: همیشه مراقب آمریکایی ها باشید، حتی اگر راضی باشد، به او اعتماد نکنید.

وی گفت: آنچه در فلسطین رخ می دهد اعراب و مسلمانان را به اتحاد در برابر بدترین تروریسم صهیونیستی فرا می خواند و تاریخ دیروز به پایان رسیده است و ما فرزندان امروز هستیم که از فروش وطن خودداری می کنیم و عزم راسخ و قابلیت های کمی و کیفی برای حفاظت از میهن و نجات آن ها از اشغالگری داریم.

شیخ قبلان خطاب به دولت‌های لبنان و سوریه گفت: لبنان به سوریه نیاز دارد و سوریه به لبنان نیاز دارد و این ارتباط به نفع دو کشور است و ما از تجاوز صهیونیست‌ها به لبنان نمی‌ترسیم، زیرا در لبنان سه گزینه مقاومت، ارتش و ملّت ضامن لبنان و منطقه است و موازنه بازدارندگی به نفع لبنان است نه به نفع تل آویو.

مفتی جعفری لبنان ادامه داد: صهیونیست ها از واقعیت موازنه جدید آگاه هستند، اما به شکاف سیاسی در داخل لبنان چشم دوختند و با حل و فصل مسئله ریاست جمهوری، لبنان لحظه جدیدی را در تاریخ و سرنوشت خود آغاز خواهد کرد.

شیخ قبلان گفت: سخن پایانی خطاب به مقامات سوئدی؛ آزادی فکری که قرآن کریم را در خود جای نمی دهد، چیزی نیست جز یک نفرین ظالمانه که چهره مقامات سوئدی را لکه دار می کند و کینه توزی پنهان آنها را آشکار می کند.

وی بیان داشت: سوزاندن قرآن، یک ظلم از سوی دولت سوئدی بدتر از ظلم شیطان است و پاسخ آسمانی به سوزاندن قرآن در شمار انسان سوئدی نهفته است که هر ساله به لطف قرآن به دین اسلام می گروند و قرآن برترین کلام خداست و هیچ چیز از نظر قدرت و نفوذ بالاتر از کلام خدا نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha