دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‌الاسلام زارعی

حوزه / کارشناس مذهبی با بیان اینکه یکی از بزرگترین تبیین‌ها، تبیین رفتاری است، گفت: خادم‌یار باید با رفتار خود نشان دهد به چه کسی منتسب است، وقتی ادعا می‌کنیم که خادم امام رضا(ع) هستیم این با شعار قابل اثبات نیست، رفتار باید به نحوی باشد که مردم انتساب شما به حضرت رضا(ع) را درک کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام زارعی سخنران همایش توانمندی سازی خادمیاران رضوی هرمزگان، شب گذشته در این همایش که در فرهنگسرای طوبی بندرعباس برگزار شد، با اشاره به روایت‌هایی از زندگی امام باقر(ع) و نحوه‌ برخورد حضرت با فرد نصرانی، اظهار داشت: امام باقر(ع) مظهر تبیین رفتاری و استاد اخلاق بودند.

وی با بیان اینکه یکی از بزرگترین تبیین‌ها، تبیین رفتاری است، گفت: خادم‌یار باید با رفتار خود نشان دهد به چه کسی منتسب است، وقتی ادعا می‌کنیم که خادم امام رضا(ع) هستیم این با شعار قابل اثبات نیست، رفتار باید به نحوی باشد که مردم انتساب شما به حضرت رضا(ع) را درک کنند، زیرا بالاترین مدل تبیین، تبیین رفتاری است و سبک زندگی، وقت شناسی، رفتار و مراودات کار جمعی، جهادی و رفتارهای نیکو نشان دهنده‌ وجهه‌ خادمیاران و یاوران رضوی است.

این کارشناس مذهبی با اشاره به موضوع بی‌حجابی در جامعه، یادآور شد: تأثیر گذارترین امر به معروف در مسئله حجاب از طریق افزایش معدل رفتاری زنان محجبه در جامعه ممکن خواهد شد.

حجت‌الاسلام زارعی عنوان کرد: موفقیت زنان محجبه در حوزه‌های مختلف مسائل خانوادگی، اجتماعی، فرهنگی و در حیطه‌های گوناگون باعث الگو برداری دیگر بانوان می‌شود چرا که اساس دینداری بر اساس مطالعات رفتاری مردمی است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha