دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ آیین عبادی سیاسی نماز جمعه ارومیه

حوزه/ امام جمعه ارومیه گفت: غربی‌ها با ادعای آزادی بیان به پاره کردن قرآن روی می‌آوردند که این اوج ذلت غربی‌ها در برابر این کتاب الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی امروز در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه که در مصلای امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، با تأکید بر لزوم برنامه‌ریزی جدی برای دهه امامت و ولایت، اظهار داشت: غدیر خم، عیدالله الاکبر است و همه باید این عید را با عظمت برگزار کنیم و در چنین روزی به دستور خداوند متعال، پیامبر اکرم(ص)، علی(ع) را امام مسلمین و مؤمنین معرفی کردند، بنابراین لازم است در شهر و زندگی ما این عید و ولایت امیرالمؤمنین(ع) نمود، بروز و ظهور پیدا کند.

وی اضافه کرد: این روزها، ایام حقوق بشر آمریکایی است و آمریکایی‌ها در این ایام هواپیمای ایران را مورد هدف قرار دادند، شهید بهشتی را ترور کردند، رئیس جمهور وقت را ترور کردند، ۱۷ هزار انسان بی گناه به دست ایادی آن‌ها در ایران ترور شدند، در جنگ تحمیلی که آمریکایی‌ها حامی اصلی بودند، بیش از ۲۰۰ هزار انسان به شهادت رسیدند، ۱۳ هزار مسموم شیمیایی به جای گذاشت، که در همه آنها آمریکایی‌ها میدان‌دار اصلی بودند.

امام جمعه ارومیه، با تأکید بر اینکه غربی‌ها برای رسیدن به اهداف خود از نام حقوق بشر استفاده می‌کنند، گفت: غربی‌ها و آمریکایی‌ها خودشان ناقض حقوق بشر هستند و هر جنایتی که از دستشان بر بیاید کوتاهی نمی‌کنند، با ایجاد داعش، مرتکب جنایات شدند و لذا باید دشمنی غرب و و حقوق بشر مورد ادعایشان برای مردم تبین شود و بدانیم با چه کسانی طرف هستیم و این‌ها با ادعای دروغین خود مردم را با مشکل مواجه کرده‌اند.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولین قوه قضائیه ضمن تقدیر از زحمات این قوه، توصیه‌های مهمی را داشتند که از جمله آن‌ها این بود که کارهای قوه قضائیه مهم و به همین دلیل دارای اجر مضاعف است و از مطالبات رهبر معظم انقلاب نیز تغییر و تحول در این قوه بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولین قوه قضائیه فرمودند، این گزارش‌ها و تلاش‌ها مهم است، اما آن چه که دارای اهمیت است خروجی این تلاش‌هاست و یکی دیگر از سفارشات رهبر معظم انقلاب برخورد صحیح مسئولین و کارگزاران قوه قضائیه با مردم بود که باید جلوی یک عده افراد قلیل که موجب بدبینی مردم به این نهاد می‌شوند، گرفته شود.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی انتخاب مدیر کل دادگستری آذربایجان غربی به عنوان مدیر برتر کشوری را نیز تبریک گفت.

امام جمعه ارومیه، با اشاره به اهانت به قرآن کریم در سوئد، خاطرنشان کرد: این مسئله جالب توجه است که غربی‌ها با ادعای آزادی بیان به پاره کردن قرآن روی می‌آوردند و متاسفانه غربی‌ها از نام آزادی علیه این واژه قیام کرده‌اند، حال سوال این جاست که اگر از آزادی بیان دفاع می‌کنند، چرا اجازه نمی‌دهند قرآن برای مردم تبیین شود.

وی با بیان اینکه آتش زدن قرآن خلاف آزادی بیان و این اوج ذلت غربی‌ها در برابر این کتاب الهی است، اظهار کرد: قرآن ۱۴۰۰ سال قبل بیان کرده که اگر همه کفار و مشرکین جمع شوند نمی‌توانند یک سوره مثل قرآن را بیاورند و دشمن لازم نیست قرآن را آتش بزند و یا پاره کند، بلکه بروند تمامی دانشمندان شان را جمع کنند و یک سوره مثل آن را بیاورند، این نوع اهانت به این کتاب الهی نشان‌گر جهالت دشمن و حقانیت اسلام و مسلمین است.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی تصریح کرد: در هفته گذشته سه فرمانده سپاه در آذربایجان غربی تودیع و معارفه شدند، توفیق داریم و انصافا تأثیر سپاه شهدا و قرارگاه حمزه در ایجاد امنیت پایدار آذربایجان غربی غیر قابل کتمان است و برای افرادی که جدیدا به این پست‌ها منصوب شدند آرزوی سلامتی و توفیق داریم.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha