شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مصاحبه با حجت الاسلام رهنما

مدیر اخلاق و تربیت معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه از افتتاحیه طرح ولایت با حضور ۵۵۰ نفر از برادران طلبه از سراسر کشور در حرم مطهر رضوی تالار قدس کتابخانه آستان قدس رضوی خبر داد.

حجت‌الاسلام مجید رهنما مدیر اخلاق و تربیت معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد درباره افتتاحیه طرح ولایت طلاب گفت: طرح ولایت یکی از مجموعه طرح های اندیشه مطالعاتی معاونت تهذیب است که به همت موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) و مرکز آموزش های آزاد امام خمینی (ره) در حوزه های علمیه اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: طرح ولایت در حقیقت تأمین‌کننده اندیشه‌های بنیادین طلاب است و طلاب جوان برای اینکه بتوانند در آینده زیرساخت‌های فکری قوی در مواجهه با علوم انسانی بیگانه داشته باشند حتماً باید یک برنامه‌ریزی عمیقی در این زمینه انجام دهند، لذا یکی از ابزارهایی که می‌تواند این نگاه را به طلبه جوان در حوزه‌های علمیه القا کند طرح ولایت است.

مدیر اخلاق و تربیت معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه بابیان اینکه طرح ولایت در سال ۱۴۰۲ با ظرفیت نزدیک به ۷۰۰ نفر از طلاب حوزه‌های علمیه برادران کار خود را دنبال کرده است، افزود: سیاست ما در طرح ولایت آن است که این طرح به‌نوعی بورسیه نخبگان حوزوی باشد؛ به‌هرحال سعی شده است که ارتقا کیفی در پذیرش افراد رخ دهد و امسال مصاحبه‌های پذیرشی را که یک نوع غربال‌گری حضور طلاب در این دوره است باکیفیت بالاتری با حضور اساتید تراز در استان‌ها انجام شد.

رهنما با اشاره به اینکه حدود ۵۵۰ نفر بعدازاین غربال‌گری‌ها به مدت ۴۰ روز می‌توانند در طرح ولایت شرکت کنند، یادآور شد: در این دوره ۶ کتاب محوری با حضور اساتید کشوری تدریس خواهد شد و بعد از اتمام این طرح، گواهی پایان دوره را خواهند گرفت.

افتتاحیه طرح ولایت طلاب کشور با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین صدیقی، امام‌جمعه موقت تهران، آیت‌الله رجبی رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)، امروز شنبه ۱۰ تیرماه ساعت ۹ صبح، در حرم مطهر رضوی، کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی، تالار قدس برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha