شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام شبان نیا

حوزه / رئیس مرکز آموزش های آزاد موسسه امام خمینی (ره) طرح ولایت را عصاره ۷۰ سال مجاهدت علمی آیت الله مصباح یزدی(ره) دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، طرح ولایت با حضور جمعی از طلاب سراسر کشور از ۲۷ استان و جمعی از طلاب جامعه المصطفی العالمیه از ۱۰ تیرماه به مدت ۴۰ روز در مشهد آغاز به کار کرد.

بیشتر بخوانید:

شرکت ۵۵۰ طلبه جوان در طرح ولایت / افتتاحیه در حرم خورشید هشتم

حجت الاسلام و المسلمین قاسم شبان نیا رئیس مرکز آموزش های آزاد موسسه امام خمینی (ره) امروز شنبه ۱۰ تیرماه در مراسم افتتاحیه طرح ولایت طلاب کشور در تالار قدس کتابخانه آستان قدس رضوی پیرامون این طرح گفت: آنچه که در مجموعه طرح ولایت آمده است، به روش عقلانی در اختیار طلاب قرار شده است؛ در این طرح استدلال و برهان حرف اول را می زند و در هیچ یک از مطالبی که ارائه می شود برای مخاطب تحمیلی وجود ندارد.

وی افزود: پس از مطالعه کتاب ها و جزوات به این مسئله پی خواهید برد علت اینکه رهبر انقلاب اسلامی به آیت الله مصباح یزدی(ره) استاد فکر می گویند، زیرا استاد اندیشیدن بودند، یعنی اگر بخواهید درست یاد بگیرید، از ایشان الگو بگیرید؛ طرح ولایت عصاره ۷۰ سال مجاهدت علمی علامه مصباح یزدی است.

رئیس مرکز آموزش های آزاد موسسه امام خمینی (ره) با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر بهره گیری بیشتر و الگو گرفتن از اساتیدی مانند آیت الله مصباح یزدی (ره) به عنوان استاد فکر اظهار کرد: یکی از افتخارات طرح ولایت این است که همواره مورد حمایت امام خامنه ای واقع شده است؛ مقام معظم رهبری گاهی اوقات مسائل اجرایی طرح ولایت را شخصاً ورود پیدا کردند.

وی ادامه داد: در طرح ولایت هدف اصلی از بیان مباحث عقلانی، دفاع از اندیشه دینی است تا در مقابل شبهات مجهز بشوید؛ در طرح ولایت علاوه بر عقلانیت، نشاط معنوی نیز دنبال خواهد شد.

شبان نیا به اهمیت شور انقلابی در طرح ولایت طلاب اشاره کرد و افزود: در صورتی که عقلانیت، نشاط معنوی و شور انقلابی در طرح ولایت جَوَلان نکند، در برگزاری این طرح دچار نقص شده ایم، لذا در عین حال که اساس طرح ولایت کتب ۶ گانه و مباحث عقلانی است در کنار آن وظایف دیگری نیز داریم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha