شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شیخ علی رحمه بحرین

حوزه/ شیخ علی رحمه، اهانت های مکرر به قرآن کریم در سوئد تحت حمایت امنیتی رسمی مقامات سوئدی از این تعرض آشکار را محکوم کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ علی رحمه، خطیب جمعه بحرین، در خطبه نماز جمعه مسجد امام صادق (علیه السلام) در شهرک الدراز غرب منامه، اهانت های مکرر به قرآن کریم در سوئد تحت حمایت امنیتی رسمی مقامات سوئدی از این تعرض آشکار را محکوم کرد.

شیخ رحمه از علل تجاوزات بی‌مورد به قرآن کریم پرسید و این را دلیل بر ناتوانی غرب در مقابله با قرآن با اندیشه و استدلال دانست.

وی گفت: آنچه اخیراً در سوئد از تجاوزات آشکار و بی شرمانه به قرآن کریم تحت حفاظت امنیتی رسمی، رخ داد، اولین بار نبود، بلکه چندین بار با اطلاع و حمایت مقامات آنجا تکرار شد. این نشان دهنده تصمیمی سیستماتیک با هدف توهین به قرآن کریم، کنار زدن آن و زیر سوال بردن مقدسات مسلمانان است.

خطیب جمعه بحرین افزود: این تجاوز، عملی بسیار پست و حقیر و احمقانه است، زیرا این رفتار بی‌ملاحظه نشان‌دهنده ناتوانی آنان در مقابله با قرآن با اندیشه و استدلال است و ناکامی و شکست برای آنان به شمار می رود.

وی بیان داشت: اگر هدفشان این است که با این اهانت های مکرر، قرآن را از چشم مردم به‌ویژه مسلمانان بیاندازند، این شکست و ناکامی بزرگ‌تر از قبل است.

این عالم بحرینی خاطرنشان کرد: این توهین در بین غیرمسلمانان غریزه عشق به خواندن و انس با قرآن را برمی انگیزد و در آن زمان حق طلبان منصف در میان آنان بر معنویت قرآن، جذابیت، قوت استدلال، شیرینی اسلوب و دقت بلاغت آن مطلع می شوند و اگر اعتقاد خود را به آن و اعتقاد خود را به آنچه در آن است، اعلام نکنند، با آن همدردی خواهند کرد.

وی تاکید کرد: کسانی که از این حمله قصد داشتند مسلمانان را نسبت به کتاب پروردگارشان به شک بیاندازند که نتیجه آن را می توان از واکنش های خشم آلود مسلمانان در کشورهای مختلف اسلامی خواند و همچنین این واکنش ها شامل راهپیمایی ها، تظاهرات، تحصن ها و بیانیه های محکوم کننده می شود.

شیخ رحمه در پایان گفت: مسلمانان از سوی دیگر خواستار تحریم کالاهای سوئدی شدند در نتیجه مسلمانان بیشتر به قرآن خود پایبند بوده و انسجام خود را افزایش داده و وحدت خود را بیشتر تقویت می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha