دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
السيد علي فضل الله

حوزه/حجت الاسلام سید علی فضل الله، سوزاندن قرآن کریم در سوئد را که توهین بزرگی به مقدسات اسلامی و احساسات مسلمانان است، محکوم کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در بیانیه ای سوزاندن قرآن کریم در سوئد را که توهین بزرگی به مقدسات اسلامی و احساسات مسلمانان است، محکوم کرد.

وی تصریح کرد: تعرض به مقدسات در زمره آزادی عقیده و بیان قرار نمی گیرد و ناقض ارزش های انسانی، اخلاقی و قانونی است و صرفاً مبتنی بر نفرت و نفرت است که با ارزش های مورد تمجید ادیان و حقوق بشر در جهان معاصر مغایرت دارد.

حجت الاسلام فضل الله بیان داشت: بی توجهی دولت سوئد و سایر دولت‌های غربی در مقابله با چنین رویکرد افراطی که حامل عقاید نژادپرستانه خصمانه با آزادی و کرامت انسان است و برای هیچ قداست دینی، معنوی و اخلاقی ارزش قائل نیست، پیامدهای منفی جدی در پی خواهد داشت، مگر اینکه اقداماتی در سطوح حقوقی، فرهنگی و سیاسی برای مهار این رویکرد انجام شود.

وی از دولت‌های اسلامی و مراجع و نهادهای دینی خواست تا برای مقابله با این گونه اهانت های مکرر اقدامی مؤثر داشته باشند و در سطح بین‌المللی حرکت کنند تا کشورهای ذی‌ربط را به مقابله با این پدیده سوق دهند و جلوی این اهانت ها را بگیرند که ممکن است تأثیر منفی بر روابط متمدنانه مسلمانان و غرب بگذارد و به همزیستی داخلی در برخی کشورهای غربی آسیب می زند که نه اسلام آن را می‌خواهد و نه ارزش‌های حقوق بشری.

امام جمعه بیروت در عین حال از مسلمانان خواست که هر گام اعتراضی به این گونه اقدامات توهین‌آمیز را بررسی کنند تا همه این ها به شیوه‌ای متمدنانه بیان شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha