یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله فقیهی

حوزه/ امروز شاهد بعضی مسائل و ناهنجاریها از سوی بعضی افراد در جامعه هستیم که این امر سبب مشکلاتی در جامعه شده. نباید این گونه افراد را از خود دورکنیم، چرا که همه در حکومت واحدی هستیم و زندگی می کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله محسن فقیهی امروز در دیدار اعضای ستاد نماز جمعه بخش رحیم آباد استان گیلان که در قم برگزار شد، با بیان اینکه امروز شاهد بعضی مسائل و ناهنجاریها از سوی بعضی افراد در جامعه هستیم که این امر سبب مشکلاتی در جامعه شده، افزود: نباید این گونه افراد را از خود دور کنیم، چرا که همه در حکومت واحدی هستیم و زندگی می کنیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه، یکی از رسالت های مسئولین را حفظ و حراست از جوانانی دانست که در مسیر انحراف قدم گذاشته اند، و عنوان کرد: این جوانان جدای از ملت نیستند. در همین حکومت زندگی می کنند ولی امروز گرفتار بعضی مسائل همچون پلیدی ها و زشتی ها شده اند، باید اینها را هدایت و حفظ کرد.

وی بر همدلی و همراهی مسئولین نظام تأکید و آنها را پدری دلسوز برای جوانان خطاکار عنوان کرد و در ادامه یکی از رسالت های آنها را خدمت رسانی برشمرد و بیان داشت: بالاترین مقام بعد از اعتقاد به خدا و عمل به دین، خدمت رسانی به مردم است.

عضو جامعه مدرسین حوزه با اشاره به روایتی از پیامبراسلام(ص) بر اهمیت خدمت رسانی و گره گشایی مردم تأکید و ادامه داد: خدمت رسانی و رفع مشکل مردم بالاتر از ثواب دو ماه اعتکاف است.

وی افزود: در روایت دیگر امام صادق علیه السلام فرمودند، کسی که برای رفع مشکلات مردم قدم بر می دارد این عمل او، مثل شهادت است. مقام شهادت و شهید ارزش بالایی در پیشگاه خدا دارد، کسی که به دنبال رفع گره از کار مردم است، عمل و خود آن شخص همانند مقام شهادت و شهید است.

آیت الله فقیهی با بیان اینکه در امر خدمت رسانی نباید بین مردم فرق گذاشت، چرا که دین این گونه به ما دستور داده افزود: یکی از خصوصیات مهم بزرگان دین ما، خدمت رسانی به مردم بوده و در این راه هیچ فرقی بین انسانها نمی گذاشتند، هر کسی نیازی داشت، تا جایی که می توانستند برای رفع مشکل شان قدم بر می داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha